Adverticum Adserver

EasyBID – az egyszerű, átlátható licitálás szolgálatában

2020. október 27. 13:23 - Adverticum AdServer

A nagyközönségnek is bemutatkozott az Adverticum új fejlesztése

Az Adverticum hivatalosan is bevezette a Header Bidding használatát lehetővé tévő megoldását, amely az EasyBID nevet kapta. Ahogy a szolgáltatás elnevezése is sugallja, az AdServer felhasználók mostantól még egyszerűbben, több SSP szolgáltatót is megversenyeztetve, együtt kezelhetik direkt értékesített és programmatic kampányaikat. A legújabb fejlesztéssel egy webinárium keretében ismerkedhetett meg a nagyközönség.

A Header Biddingről korábbi blogbejegyzésünkben már részletesen írtunk, így remélhetőleg sikerült közelebb hoznunk a programmatic világából ezt a licitálási folyamatot. Ahogy már akkor előrevetítettük, az Adverticum fejlesztőcsapata a HOPPexszel karöltve az elmúlt időszakban gőzerővel azon munkálkodott, hogy a felhasználók számára minden igényt kielégítően elérhetővé váljon a Header Bidding programmatic technológián alapuló megoldás.

easybid.jpg

A szolgáltatást immáron hivatalosan is bemutatta az Adverticum csapata, egy webinárium keretében igyekeztünk körüljárni a funkciót, és egyben választ adni a felmerülő kérdésekre.

Na, de ne szaladjunk ennyire előre. Mielőtt belevágnánk, mit is tud az EasyBID, nézzük meg kicsit jobban, mi hívta életre ezt a fejlesztést.

Egy kis történelem

Egészen a Waterfall modellig kell visszamennünk ahhoz, hogy megértsük, hogyan jutottunk el idáig, és miért lett korábban EasySSP szolgáltatás az AdServerben, amely az EasyBID elődjeként 2017-ben hozott nagy változásokat, igaz, akkor még csak a HOPPex tagok számára.

A Waterfall modell idejében, az EasySSP megjelenése előtt, különböző prioritási szinteken futottak a kampányok. Azok a külső szolgáltatói tagek, amelyek a hirdetéskiszolgáló rendszerbe be lettek fűzve, nem tudtak kommunikálni az AdServerrel, vagyis többek között az árak sem kerültek átadásra. Ezért arra sem volt lehetőség, hogy bármilyen módon össze lehessen vetni az ilyen módon felvett kampányokat az AdServerbe felvett egyéb kampányok áraival. Vagyis, még az EasySSP előtt is voltak bizonyos prioritási szintek megadva a programmatic kampányokhoz, ezek azonban nem tudták olyan mértékben maximalizálni a bevételeket, amit a programmatic piaccal való haladás lehetővé tett volna, például a direkt kampányok versenyeztetésével.

2017 óta elérhető az Adverticum AdServerben az EasySSP szolgáltatás, amellyel az Adverticum bekapcsolódott a programmatic vérkeringésbe. Az akkori szabványoknak és igényeknek ez teljesen megfelelt, ám a gyorsan változó piac kihívásaira reagálva született meg az új megoldás gondolata, amely immáron széles körben válik elérhetővé ügyfeleink számára.

Így tehát, a HOPPex szakértői tanácsaival gazdagítva, a piac dinamikus fejlődésére reagálva született meg a továbbgondolt EasyBID megoldásunk. Míg az EasySSP révén a felhasználók csak egy SSP szolgáltató által kínált programmatic kampányokkal tudták megversenyeztetni sajátjaikat, addig az EasyBID esetén a rendszer egyebek mellett több SSP szolgáltató bekötésére is fel van készítve.

Ihász Ingrid, a HOPPex ügyvezetője az előadása során elmondta, hogy szervezeti szinten nagyon szeretnék, hogy hazánkban is a legfejlettebb piacokéhoz hasonló ökoszisztéma álljon elő, és ennek egyik fontos lépése a most bevezett EasyBID megoldás is. Programmatic kiadói partnerségként folyamatosan figyelik, mi történik a világban, próbálnak olyan dolgokra is gondolni, amelyre mások esetleg nem, és igyekeznek az összes náluk felhalmozódott, valamint a nemzetközi piacon látott tudást visszacsatornázni és a hazai viszonyoknak megfelelően lefordítani, ezzel is segítve a folyamatokat.

Azt pedig, hogy az új megoldás a piaci igényekre reagálva született meg, és valóban rászolgált a nevére, mi sem támasztja alá jobban, mint az, hogy egy rendszerben, teljesen átláthatóan kezelhetők a direkt és a programmatic kampányok oly módon, hogy a kiszolgáláskor a rendszer adott hirdetési helye(ke)t/zóná(ka)t megversenyeztet több SSP szolgáltatóval is úgy, hogy figyelembe veszi az Adverticum AdServerében felvett kampányok beállításait, prioritásait és árait, és azt a hirdetést jeleníti meg, amely a legtöbb bevételt hozhatja, ezáltal maximalizálva a hirdetési bevételeket. A magasabb hozam elérése mellett az EasyBID funkció sokkal tisztább képet is nyújt az AdServer ügyfelek számára arról, hogy mennyit érnek ténylegesen a reklámmegjelenéseik, hiszen az adminisztrációs felületről lekérhető statisztikában látható az összes Header Bidding bevétel.

Jó hír továbbá az is, hogy tetszőleges számú partner felé mehet ki a kérés egy időben (!), valamint a külső rendszerek túl lassú válaszideje esetén sem marad eladatlan inventory, mert az előre definiált időtúllépés esetén a direkt kampányok közül a sorrendben megfelelő kerül kiszolgálásra.
Mindez nagyon jól hangzik, de mi teszi mindezt lehetővé? 

Megvalósítás az Adverticum AdServerben

Kliens oldali vs. szerver oldali megvalósítás

Jelenleg kétféle megvalósítás létezik, ha HeaderBidding ökoszisztémában gondolkodunk: kliensoldali és szerveroldali. Míg előbbi esetén a weboldal kódjában lévő javascript még az oldal betöltődése előtt lefut – innen is ered a Header Bidding elnevezés „header” része, hiszen az oldal betöltődése előtt, a headerben zajlik a licitálás kommunikációs folyamata –, amely a programmatic hirdetések esetében azt jelenti, hogy “bekérdez” az SSP szolgáltató(k)hoz, és a legnagyobb licittel tér vissza. Ez azonban le tudja lassítani az oldal betöltődését és a hirdetések megjelenését, emiatt is volt szükség az SSP szolgáltatók számának maximalizálására.

A szerveroldali megvalósítás ezzel szemben – amelyet az Adverticum az EasyBID esetében is alkalmaz –tetszőleges számú partner felé tud egyidőben kérést közvetíteni. Mivel nem böngészőből történik, hanem egy erre dedikált szerveren zajlik a kommunikáció, sokkal gyorsabb, kiszámíthatóbb és stabilabb működéssel tudunk számolni.

Mindez azt is jelenti, hogy nem kell a böngészők miatti kompatibilitási problémákkal foglalkozni, ezzel együtt pedig nem lehet befolyásolni kliens oldalon a rendszerek által kapott válaszokat, és ezzel esetleg károsítani a kampánymegjelenést. Ha pedig az EasyBID oldaláról nézzük mindezt, jó hír továbbá az is, hogy nem kell a beépítési kódokon sem módosítani, hiszen az Adverticum által kínált összes goa3 típusú kóddal használható a funkció.

Az EasySSP-nél az SSP szolgáltató ugyan szerver oldalon volt integrálva, de minden más szolgáltatót tag alapú összefűzéssel lehetett felvenni a rendszerbe, így a válaszidő sokkal lassabb volt, bár azt azért érdemes kiemelni, hogy itt is csupán milliszekundumokról beszélünk.

Az EasyBID szolgáltatás esetében a Prebid szerver alapú megoldás valósul meg. Ez azért is jó, mert a legtöbb programmatic szolgáltató kompatibilis a Prebid szolgáltatással, amely a legnagyobb, legnyitottabb és legelterjedtebb rendszer jelenleg a piacon. Az Adverticum a szolgáltatás indulásakor két SSP szolgáltatóval fűzte össze az AdServer rendszerét, az Adformmal és a Rubiconnal (ma: Magnite), ezeket tesztelték is a megfelelő és zökkenőmentes működés érdekében. Emellett a rendszer fel van készítve további szolgáltatók illesztésére is (pl. Index Exchange, Appnexus, RTBHouse, Pubmatic).

Az EasyBID megoldás tehát nemcsak jócskán meghaladja az EasySSP-t funkcionalitás tekintetében, hanem korszerűbb is, hiszen újabb, OpenRTB 2.5-ös szabványra épül, valamint a szolgáltatás a GDPR előírásoknak megfelelően kezeli a cookie consentek kérdéskörét is, amely szintén a piaci elvárások irányába mutat.

Elég nagy ugrás volt a 2.4-es és a 2.5-ös szabvány között, mégpedig abban, hogy hány rendszer tud egymással kommunikálni. Korábban nem volt még arra lehetőség, hogy több SSP-vel történjen a kommunikáció, és az ezekből érkező árak, licitek össze legyenek hasonlítva.

Ihász Ingrid ennek kapcsán arról is beszélt, hogy annak idején, amikor az EasySSP készült, nagyon jó megoldás volt, viszont „csak” arra volt jó, hogy egy rendszer tudjon kommunikálni az Adverticummal, illetve egy rendszerből érkező hirdetések tudjanak versenyezni a direkt kampányokkal. Ez akkor HOPPex szerte nemcsak népszerű volt, hanem 30-50%-os bevételnövekedést is eredményezett.

Az EasySSP és az EasyBID megoldások egyelőre még párhuzamosan fognak egymás mellett működni, azonban a cél az, hogy a jövőben az új szolgáltatás vegye át teljes mértékben a régi szerepét. Ez azt jelenti, hogy az újabb funkciók már csak az EasyBID-ben lesznek elérhetők.

Hogyan lehet igénybe venni?

Az új funkció, az EasyBID, elődjével ellentétében széles körben elérhető funkció. A HOPPex tagok esetében a HOPPexnek szükséges jelezni, hogy mely SSP partnereket szeretnék az EasyBID-en keresztül integrálni. A HOPPex tagsággal nem rendelkező tartalomszolgáltatók esetén rendelkezni kell valamelyik (vagy több) SSP szolgáltatónál érvényes szerződéssel. Az Adverticum technológiai szolgáltatóként vesz részt a felületek értékesítésében, vagyis nem szerződik közvetlenül az SSP szolgáltatókkal, ezt az ügyfeleknek maguknak kell megtenniük. Szükség van továbbá egy Adverticum AdServer szolgáltatási szerződésre is, tehát minden AdServer felhasználó igényelheti az új szolgáltatást.

Bővebb információ a szolgáltatásról az Adverticum szakértő kollégáitól az ertekesites@adverticum.com címen kérhető.

 

Szólj hozzá!

Header Bidding: bevételnövelés a programmatic ökoszisztémán belül

2020. július 27. 14:13 - Adverticum AdServer

Sok korábbi írásunk szólt már a programmatic piac működéséről, de hiába foglalkozunk és sok esetben dolgozunk is vele már több éve, még mindig rengeteg lehetőséget rejt, amelyek arra várnak, hogy tanulással kiaknázzuk őket.

Ebben a bejegyzésben a licitálás menetével, azon belül is a licitálás nagyágyújával, a Header Bidding-gel szeretnénk egy kicsit többet foglalkozni, és közben minél jobban megérteni a licitálási folyamat egészét.

Tovább
Szólj hozzá!

IAB Europe felmérés: hogyan viszonyulunk a videohirdetésekhez?

2020. július 20. 10:21 - Adverticum AdServer

Mi a helyzet a videohirdetések terén? Hogy állunk 2020-ban? Az IAB Europe felmérése pontosan ezt vizsgálta. Ezeket az adatokat hoztuk most el nektek.

Az IAB Europe 2016 óta minden évben kérdőíves felmérésben vizsgálja a digitális videohirdetésekhez való viszonyulásokat, változásokat. Idén sem volt ez másképp, és már az eredményeket is publikálták. A jelentés mintegy 31 ország mintegy 300 szakemberének részvételével készült a digitális videó ökoszisztéma minden területéről.

Tovább
Szólj hozzá!

Így változtak videózási szokásaink

2020. április 22. 13:56 - Adverticum AdServer

A videohirdetéseknek kedvez a megváltozott élethelyzetünk

Bár a koronavírus gyökeresen felforgatta nemcsak az életünket, de a hirdetési piacot is, afelől nincs kétség, hogy most, az otthoni munkavégzéssel párhuzamosan egyre több tartalmat fogyasztanak az emberek, beleértve a videókat is. Így talán nem bocsátkozunk nagyon elrugaszkodott feltételezésekbe, ha azt mondjuk, a videohirdetések terén növekedést láthatunk majd az első féléves adatokat vizsgálva.

Tovább
Szólj hozzá!

Support: a szakértő összekötő kapocs

2019. október 21. 10:23 - Adverticum AdServer

Az Adverticum support csapata kapta meg idén a legjobb ügyfélszolgálatnak járó elismerést az Internet Hungaryn. Örültünk és büszkék voltunk, hiszen végre sikerült megmutatnunk a támogató csapatunk erejét.

ugyfelszolgalat.jpg

A díj valóban nagy elismerés, de hogy mi rejlik az Adverticum support csapata mögött, azt nem egy szobrocska mutatja meg igazán. Az igazi elismerést ügyfeleinktől kapjuk nap mint nap, akik pontosan tudják, hogy mi nem egy hagyományos ügyfélszolgálat vagyunk. A support ennél jóval többet jelent számukra és számunkra egyaránt.

Tovább
Szólj hozzá!

Amikor valaki még a focidrukkereknél is jobban tudja a meccsek állását

2019. augusztus 21. 08:50 - Adverticum AdServer

Egy kampánymenedzser szemüvegén keresztül egy hirdetési kampány

Ami a digitális hirdetési piac szereplőinek egy zóna, bannerhely, hirdetés, az egy kampánymenedzsernek egészen mást jelent. De mitől több, amit és ahogyan csinálja? Erre a kérdésre kerestük a választ.

Tovább
Szólj hozzá!

Kulcsfontosságú márkaépítő formátum a videohirdetés

2019. július 25. 11:36 - Adverticum AdServer

Az IAB Europe időről időre közzéteszi digitális videohirdetésekre fókuszáló jelentését, melyben az ilyen típusú reklámokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálják. A tavalyi adatokat és az idei Interact konferencián publikált 2018-as AdEx Benchmark eredményeket vettük jobban szemügyre, amely az európai digitális hirdetési paic körképét mutatja, beleértve az aktuális trendeket és költéseket is.

Tovább
Szólj hozzá!

2019-ben is jelentős növekedés várható az adatpiacon

2019. május 23. 10:47 - Adverticum AdServer

Idén tovább folytatódik az adatpiac növekedése. Az OnAudience legfrissebb jelentése szerint a globális adatpiac mérete idén elérheti a 26 milliárd dollárt.

Ez a terület jelenleg dinamikusan fejlődő szegmensnek számít, világszinten kétszámjegyű növekedéssel számolhatunk. Mindez szorosan kapcsolatban áll a dinamikus digitális hirdetési piac növekedésével és az egyes vállalatok digitalizációjával.

Tovább
Szólj hozzá!

IAB Europe jelentés a digitális videohirdetésekről

2019. április 25. 10:27 - Adverticum AdServer

A videohirdetések a cross-screen kampánystratégia szerves részét képezik

Az IAB Europe április 17-én publikálta legújabb jelentését, amely a digitális videóhoz való viszonyulást vizsgálta és egyben képet ad a jövőbeni trendekről is.  A szervezet legfrissebb felmérése szerint a cross-screen kampányok szerves részét képezik a digitális videotartalmak.

Tovább
Szólj hozzá!

Idén is kétszámjegyű növekedés várható a digitális reklámpiacon

2019. március 05. 13:39 - Adverticum AdServer

Az idei Evolution konferencián a 2018-as digitális reklámpiaci mutatók mellett a 2019-es várakozásokról is beszámolt az IAB Hungary. A szervezet közzétette hivatalos mutatóit, mely az idei évre is növekedéssel kecsegtet.

Tovább
Szólj hozzá!

Adatvezérelt kampányok már az Adverticum AdServerben is

2019. február 18. 13:46 - Adverticum AdServer

Decemberben indult el tesztüzemben az Adverticum új szolgáltatása, januártól pedig már széles körben elérhető a DataMe DMP Adatok névre keresztelt célzási megoldás. Ez többek között azoknak a tartalomszolgáltatóknak segítség, akik nem rendelkeznek saját adatbázissal, hiszen számukra is lehetőség nyílik demográfia, ISP (internetszolgáltató) és érdeklődés alapon hirdetéseket célozni, de azok számára is, akiknek már van hasonló megoldásuk, hiszen vélhetően más típusú információkkal rendelkeznek a saját adatbázisukban az adott azonosítóról, mint ami a DataMe rendszerében elérhető.

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása