Adverticum Adserver

Private DMP adatok – a valóban személyre szabott hirdetésekért

2021. szeptember 30. 14:27 - Adverticum AdServer

A célközönség megszólítása korántsem egyszerű feladat. A különféle tartalomszolgáltatók oldalain a hirdetők szeretnék a leginkább testreszabni az adott reklámot, de ez nem mindig olyan könnyű, mint amilyennek látszik.

Egy általános hirdetés a legtöbb célcsoporthoz jól passzolhat, de pont ezért válik sokszor érdektelenné. Az „ahány ház, annyi szokás” mondás itt is érvényes: ennek fényében érdemes a személyre szabott élményt újraértelmezni.

Hogy mi is kell ehhez pontosan, az sok tényezőn múlik, de van néhány dolog, amivel jó, ha tisztában vagyunk.

Nem érdemes túl nagy célközönségnek hirdetni, mert a nagy része csak kidobott pénz lesz. Hirdetőként és tartalomszolgáltatóként is egyaránt érdemes megismerni a célközönséget. Ez persze nem csak annyiból áll, hogy azt mondom: nők, és akkor egy női magazin oldalán tesszük közzé az adott reklámot, ennél alaposabb munkára lesz szükség, főleg, ha az adott termék csak egy speciális korosztálynak, vagy adott élethelyzetben lévő hölgyek számára releváns.

És akkor el is érkeztünk a kulcsszavunkhoz: relevancia. A személyre szabott hirdetési élmény esszenciája. De hogy hogyan is lehet releváns az adott hirdetés a különféle tartalomszolgáltatói oldalakon?

A recept a következő: gyűjtsd össze a saját adataidat, elemezz, szegmentálj, majd végy egy jó adszervert, töltsd fel a saját, feldolgozott adataiddal, és célozz. A hogyanra pedig a magyar piacon is van jó alternatíva: az Adverticum AdServerében elérhető, nemrég bevezetett célzás révén mindez egyszerűen kivitelezhető.

A DataMe Kft. már korábban bevezette „Private DMP adatok” névre keresztelt szolgáltatását, melyet immáron az AdServer felhasználók is igénybe vehetnek. A megoldás révén a célzott hirdetések valóban személyre szabottakká válhatnak, és a tartalomszolgáltatók pontosabban szólíthatják meg látogatóikat.

szemelyre_szabott_celzas.png

A szolgáltatás azonban Adverticum oldalon sem teljesen új, a korábbi közös munka eredményeként már bevezették a DataMe által üzemeltetett DMP (Data Manager Platform) adatait használó célzást, mellyel az AdServer felhasználóknak lehetőségük nyílik demográfiai, ISP (internetszolgáltató), viselkedési/érdeklődési körök szerint szegmentált adatokat felhasználni a pontosabb hirdetési célzás érdekében.

A továbbfejlesztett megoldás révén pedig a piaci trendek által diktált innovatív munkavégzést segítő funkció valósult meg, amellyel az Adverticum ügyfelei saját adataikra támaszkodva tudják pontosabban megszólítani látogatóikat az AdServer rendszerén belül, melynek köszönhetően a tartalomszolgáltatók számára is megnyílnak a programmatic piac által kínált lehetőségek.

A két szolgáltatás alapjaiban azonos, azonban a Private DMP adatok segítségével az ügyfelek maguk határozhatják meg, hogy milyen módon szeretnék a felhasználóikról gyűjtött adataikat csoportosítani (szegmentálni) és felhasználni. Ezekhez a szegmentált nem férhet hozzá más, csak maga az adattulajdonos.

Az olvasók tehát mostantól csak olyan hirdetésekkel találkozhatnak a tartalomszolgáltatói felületeken, amelyek személyesen nekik szólnak, így növelve az oldalon töltött idő élményét és a hirdetési helyek értékét.

A DataMe megoldásának AdServerbe intergrálásával új kapuk nyíltak meg az adat alapú célzási megoldások tekintetében, hiszen a felhasználók saját adataikra támaszkodva tudják még jobban személyre szabni a különféle hirdetéseket, ennek révén az azonos érdeklődésű, hasonló viselkedésű csoportokat megszólítani a nekik releváns üzenettel. Ezáltal a reklámok kevésbé zavarónak, ugyanakkor jóval hatékonyabbnak bizonyulhatnak.

A szolgáltatásról bővebben itt olvashattok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr9516704692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása