Az idei Evolution konferencián a 2018-as digitális reklámpiaci mutatók mellett a 2019-es várakozásokról is beszámolt az IAB Hungary. A szervezet közzétette hivatalos mutatóit, mely az idei évre is növekedéssel kecsegtet.
Úgy tűnik, a digitális hirdetések csillaga koránt sincs leáldozóban.A legfrissebb adatok szerint immáron teljes reklámtortának majdnem a felét teszi ki a digitális reklámpiac a maga 38,8%-os részesedésével, mellyel a legnagyobb szegmensnek számít, immáron negyedik éve. A növekedés pedig mindhárom kulcsterületen mérhető volt: a display eszközök 39,1 milliárd, a search 35,2 milliárd, a listing pedig 15,0 milliárd forintot tett ki a költések terén.
A programmatic, a mobil és a videó a dobogón
Az automatizált hirdetési piacon szintén pozitív mutatókkal találkozhatunk. A programmatic technológiák növekedése közel 50 %-on áll és a költések mértéke megközelíti a 3 milliárd forintot.
Azonban nemcsak ebben a szegmensben volt ilyen erőteljes a bővülés. A mobileszközök területén szintén hasonló növekedési ütem figyelhető meg, itt 5 év alatt 32 milliárdosra gyarapodtak a költések.
A megkérdezettek leginkább a programmatic, videó és mobil területen számítanak bővülésre, a social media lemaradt a dobogóról. A digitális videót várják a hirdetők a következő hasonló trendnek, mivel 2018-ban itt a bővülés megközelítette a 60%-ot..
A 2019-es várakozások
A tavalyi mutatók mellett az idei évre vonatkozó becsléseket, várakozásokat is közöltek a szakemberek. Az Adexpect 2019 felmérés szerint az idei digitális reklámköltés eléri majd a 13%-ot, amely szintén kétszámjegyű növekedést jelent 2018-hoz hasonlóan (akkor ez 15%-on állt), a hazai bővülés pedig 5,3%-ra tehető m ajd.
Az IAB Hungary Adexpect jelentésében az IAB tagvállalatok és az IAB hirdetői Klub szakértői adnak választ arra, milyen várakozásokkal tekintenek a jövőbe a reklámpiaci költések várható alakulásáról, Az idei becslés 4 szegmensben (média, ügynökség, hirdetők szolgáltatók) tevékenykedő 67 válaszadó információi alapján készült.
A 2019-es évre vonatkozóan a hirdetők a legoptimistábbak, ők a digitális piacon 14,2%-os növekedést várnak globálisan, hazai tekintetben pedig 8,3%-os ez az arány. A média képviselő úgy vélik, ez a növekedés nem lesz ennyire jelentős, ők 12 és 4,1%-kal számolnak az idei évre vonatkozóan. A két szélsőség között találjuk az ügynökségeket és a szolgáltatókat.
Összességében elmondható, hogy globális tekintetben nagyobb növekedést várnak a szakemberek, és a legnagyobb elvárások az adat alapú hirdetési megoldásokhoz kapcsolódnak. Ez a lehetőség immáron az Adverticum AdServerben is elérhető, melyről bővebben korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.