Adverticum Adserver

Friss, ropogós IAB adatok: jelentős növekedés a digitális reklámpiacon

2022. június 22. 10:24 - Adverticum AdServer

Május végén tartották a digitális reklámpiac legnagyobb európai seregszemléjét, az IAB Interact konferenciáját. Ahogy minden évben, ezúttal is várhattunk még nem publikált kutatási adatokat a szervezettől, akik az eseményen fedték fel részletesen, milyen változások voltak az elmúlt egy évben a digitális hirdetési szegmensben.

adex.PNG

Jelentős növekedés figyelhető meg Európa-szerte. Az adatok alapján a 2021-ben 30,5%-os gyarapodásról beszélhetünk, és további jó hír, hogy nemcsak összességében beszélhetünk kétszámjegyű bővülésről, hanem az egyes piacokat tekintve is ez a helyzet.

Ugyan a teljes jelentést még nem publikálta a szervezet, a legfontosabb eredményekről szóló összefoglaló már elérhető az IAB Europe oldalán. Ezekből hoztuk el a legfontosabb adatokat nektek.

A 28 európai ország részvételével zajló felmérés kecsegtető számokkkal szolgál nekünk, hiszen a jelentésből többek között az is kiderül, hogy az európai költés 92 milliárd euróra rúgott.

Az Adex riportból az is látszik továbbá, hogy nemcsak megfeleltek a számok a várakozásoknak, de azt sikerült túl is szárnyalni. Az előzetes becslések alapján 28,6%-os növekedést vártak 2021-ben a piacon, ez végül 30,5%-on állt meg.

1.PNG

A korábbi évek adatait szemügyre véve jelentős gyarapodás figyelhető meg. Utoljára 2008-ban volt ennél nagyobb mértékű a növekedés az európai piacon, az elmúlt 12 esztendőben azonban a közelében sem jártak a számok a mostaninak. Annak eddig is mindig örültünk, hogy növekszik a digitális hirdetési piac és többségében kétszámjegyű bővülésről beszélhetünk, azonban ennek mértéke valóban impozáns az alábbi grafikont szemügyre véve.

2.PNG

A százalékos adatokat összevetve a teljes volumennel szintén látszik, hogy a költések tekintetében is nagyobb ugrás figyelhető meg. Ha megnézzük a 2021-es gyarapodást, akkor jól látszik, hogy ez szinte megfeleltethető a 2010-es teljes volumennek, illetve az azelőtti évek növekedése is jócskán ez alatt maradt.

3.PNG

A formátumok szerinti megosztást tekintve jó hír, hogy a display növekedési üteme a 2020-as adatok fényében ismét impozáns. Ekkora mértékű gyarapodás, mint az elmúlt két esztendőben, csak 2006-2007-ben volt. Ha pedig a többihez viszonyítva nézzük, jól látszik, hogy jelenleg a display a legdinamikusabb növekvő formátum.

A vizsgált régiók közül 13 esetében beszélhetünk kétszámjegyű növekedésről a display szegmensben. Összességében, az európai piacot tekintve az látszik, hogy a 2020-as esztendőhöz viszonyítva 34,5%-os növekedést tudhat magáénak. Ha pedig azt nézzük, hol tart most a display az összes digitális költéshez viszonyítva, az körvonalazódik, hogy az országok többségében 50% feletti az erre szánt költések aránya. A vizsgált országok átlagát tekintve szintén ez igazolódik be, hiszen 49,6%-on áll ez a mutató.

4.PNG

5.PNG

A totális display költésekbe beleértendők a különféle videós hirdetések is. A kutatásból tisztán látszik, hogy a videós tartalmak egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a hirdetői oldalon, olyannyira, hogy már három európai országban (Ukrajna, Olaszország és az Egyesült Királyság) is túllépte az 50%-os küszöböt a videós hirdetések aránya.

6.PNG

Az IAB Europe kutatása a teljes digitális hirdetési piacra vonatkozó adatokat részletesen elemzi, melyekről bővebben az IAB Europe AdEx Benchmark 2021 jelentésben olvashattok.

 

Forrás: IAB Europe

Szólj hozzá!

Digitális videós hirdetési piac: hirdetői nyitottság a márkaépítés szolgálatában

2022. június 01. 15:38 - Adverticum AdServer

Az IAB Europe évről évre feltérképezi a digitális videós hirdetési piacot. A kutatás során vizsgálják, mi zajlik aktuálisan a területen, illetve az elkövetkezendő időszakra vonatkozó becslések sem maradhatnak el. A The State of Online Video Advertising in Europe névre keresztelt felmérés legfrissebb eredményeit idén tavasszal publikálta az IAB Europe és a PubMatic. Ezekből szemezgettünk nektek néhány hasznos útravalót.

state_of_digital_video_advertising_2.PNG

Tovább
Szólj hozzá!

Private DMP adatok – a valóban személyre szabott hirdetésekért

2021. szeptember 30. 14:27 - Adverticum AdServer

A célközönség megszólítása korántsem egyszerű feladat. A különféle tartalomszolgáltatók oldalain a hirdetők szeretnék a leginkább testreszabni az adott reklámot, de ez nem mindig olyan könnyű, mint amilyennek látszik.

Egy általános hirdetés a legtöbb célcsoporthoz jól passzolhat, de pont ezért válik sokszor érdektelenné. Az „ahány ház, annyi szokás” mondás itt is érvényes: ennek fényében érdemes a személyre szabott élményt újraértelmezni.

Hogy mi is kell ehhez pontosan, az sok tényezőn múlik, de van néhány dolog, amivel jó, ha tisztában vagyunk.

Tovább
Szólj hozzá!

Növekvő digitális reklámpiac: a válság ellenére bővültek a display költések

2021. április 20. 13:12 - Adverticum AdServer

Az IAB Hungary közzétette legfrissebb, hazai reklámpiaci adatait, és ezúttal – a tavalyihoz hasonlóan – egy online IAB Café keretében publikálta a 2020-es Adex mutatókat. Az elmúlt év számai mellett azonban az idei várakozásokról is beszéltek a szakemberek.

Tovább
Szólj hozzá!

Új év, régi lendület – idén húszéves az Adverticum

2021. február 08. 13:40 - Adverticum AdServer

A 2020-as év mindenki számára merőben új kihívásokat és a korábbiaktól eltérő feladatokat tartogatott, de mindezek ellenére sikerrel zártuk az elmúlt esztendőt is. Év végére egy igen jelentős fejlesztés készült el: az EasyBID szolgáltatás, mely maximalizálja a programmatic megoldásokat használó tartalomszolgáltatók bevételeit. A lendület pedig mit sem változott az évek során: az Adverticum idén már a 20. születésnapját ünnepli.

Tovább
Szólj hozzá!

EasyBID – az egyszerű, átlátható licitálás szolgálatában

2020. október 27. 13:23 - Adverticum AdServer

A nagyközönségnek is bemutatkozott az Adverticum új fejlesztése

Az Adverticum hivatalosan is bevezette a Header Bidding használatát lehetővé tévő megoldását, amely az EasyBID nevet kapta. Ahogy a szolgáltatás elnevezése is sugallja, az AdServer felhasználók mostantól még egyszerűbben, több SSP szolgáltatót is megversenyeztetve, együtt kezelhetik direkt értékesített és programmatic kampányaikat. A legújabb fejlesztéssel egy webinárium keretében ismerkedhetett meg a nagyközönség.

Tovább
Szólj hozzá!

Header Bidding: bevételnövelés a programmatic ökoszisztémán belül

2020. július 27. 14:13 - Adverticum AdServer

Sok korábbi írásunk szólt már a programmatic piac működéséről, de hiába foglalkozunk és sok esetben dolgozunk is vele már több éve, még mindig rengeteg lehetőséget rejt, amelyek arra várnak, hogy tanulással kiaknázzuk őket.

Ebben a bejegyzésben a licitálás menetével, azon belül is a licitálás nagyágyújával, a Header Bidding-gel szeretnénk egy kicsit többet foglalkozni, és közben minél jobban megérteni a licitálási folyamat egészét.

Tovább
Szólj hozzá!

IAB Europe felmérés: hogyan viszonyulunk a videohirdetésekhez?

2020. július 20. 10:21 - Adverticum AdServer

Mi a helyzet a videohirdetések terén? Hogy állunk 2020-ban? Az IAB Europe felmérése pontosan ezt vizsgálta. Ezeket az adatokat hoztuk most el nektek.

Az IAB Europe 2016 óta minden évben kérdőíves felmérésben vizsgálja a digitális videohirdetésekhez való viszonyulásokat, változásokat. Idén sem volt ez másképp, és már az eredményeket is publikálták. A jelentés mintegy 31 ország mintegy 300 szakemberének részvételével készült a digitális videó ökoszisztéma minden területéről.

Tovább
Szólj hozzá!

Így változtak videózási szokásaink

2020. április 22. 13:56 - Adverticum AdServer

A videohirdetéseknek kedvez a megváltozott élethelyzetünk

Bár a koronavírus gyökeresen felforgatta nemcsak az életünket, de a hirdetési piacot is, afelől nincs kétség, hogy most, az otthoni munkavégzéssel párhuzamosan egyre több tartalmat fogyasztanak az emberek, beleértve a videókat is. Így talán nem bocsátkozunk nagyon elrugaszkodott feltételezésekbe, ha azt mondjuk, a videohirdetések terén növekedést láthatunk majd az első féléves adatokat vizsgálva.

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása