Adverticum Adserver

Digitális Trendmustra 2016

2015. október 22. 13:07 - Vagdal Éva

Avagy merre halad tovább a digitális marketing 2016-ban?

trendmustra.jpgSokakat foglalkoztat a kérdés, hogy vajon merre is fog továbbhaladni a digitális reklámpiac az idei évben történt változásokat követően, valamint mik lesznek azok a top témák, amelyek dominálják majd 2016-ot.
Ebben az évben a digitális médiapiac jelentős változásokon esett át, amelyek minden bizonnyal kihatással lesznek majd a 2016-os jóslatokra is. A legnagyobb port kavaró téma mindenképpen a Flash hirdetések visszaszorulása volt, de eléggé sokszor emlegettük a mobil formátumok térhódítását és a programmatic megoldások előretörését is. De hogy ezek a robbanások merre sodorják tovább a piacot, azzal kapcsolatban még a piac legnagyobb gurui sem tudnak egyértelmű választ adni.

A Blogworthy Blog egy rövid listában csokorba szedte azokat az előrejelzéseket, amelyek mellett nem mehetünk majd el a 2016-os évre történő médiatervezés során:

  • 1. Élet a Flash után
    Egy kicsit drámaian hangzik, de éppen egy jelentős átalakulási folyamat közepén vagyunk, amelyet a Flash technológiák elavulása és háttérbe szorulása idézett elő. A piaci mechanizmusok egyre erőteljesebben a HTML5 irányába mutatnak – a piaci szereplők nagy része ugyanis emellett a megoldás mellett tette le a voksát, valamint már az IAB támogatását is elnyerte. A HTML5 jelenleg az egyik leginkább „rendszer-kompatibilis” formátum, amely egy eszközökön átívelő, magas szintű hirdetési megoldást nyújt. Az Adverticum is igyekszik a jelenleg uralkodó iparági trendeknek megfelelő feltételeket biztosítani az új formátum használatához, amelynek kapcsán a kampánymenedzserek és kreatívkészítők munkáját elősegítő HTML5 bannerkészítési útmutató is elkészült. 
  • 2. Natív hirdetések
    Ahogy egy korábbi bejegyzésünkben már írtuk, a natív hirdetések olyan hirdetési megoldások, amelyek egy weboldalon, applikációban vagy más online kommunikációs felületen beépülnek az ott megjelenő tartalomba és a formai környezetbe, valamint relevánsan illeszkednek az adott oldal témaköréhez – Facebook posztként, Tweetként vagy display hirdetések formájában jelennek meg az oldalakon. A Business Insider becslése szerint 2018-ra 21 milliárd $-os hirdetési bevételt fognak kitermelni.
  • 3. Dizájnolt Call-to-action
    Nagyban javíthat egy kreatív teljesítményén, ha egy jól elkészített dizájn társul hozzá, hiszen jobb eséllyel indul a banner a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. Az oldalakra látogatók használati szokásait górcső alá véve ugyanis az látszik, hogy egy egyszerű, letisztult call-action és céloldal sokkal nagyobb sikert ér el a felhasználóknál, mint egy összetettebb üzenet. Az ún. bannervakság kiküszöbölésében is nagy segítség lehet, ha a hirdetés kialakítása során a dizájnelemekre helyezik a hangsúlyt a készítők
  • 4. Lokáció, lokáció, lokáció
    A mobileszközök elterjedésével párhuzamosan a lokáció alapú célzások jelentősége is megnövekedett – különösen a bolton belüli megoldások váltak népszerűvé. Az Adverticum AdServerben ennek kapcsán a GeoIP célzást, valamint az applikációkban elérhető célzásokat tudjuk rendelkezésre bocsátani.

A trendek alakulásában ugyanakkor a piaci mechanizmusok mellett a felhasználók magatartása is döntő jelentőségű lesz, hiszen az ő technológia-elfogadásuk, valamint digitális médiafogyasztási szokásaik fogják meghatározni az egyes eszközök, hirdetési megoldások fejlődési irányvonalát. Ahogy a fentiekben is említett lokációs megoldások egyre gyakoribb megjelenése és az IoT elterjedése is jelzi, a technológiák fogyasztókra gyakorolt hatása elképesztő mértékben megnövekedett. Az adatrobbanás óta egyre nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló információk elemzésével, sokkal relevánsabb termékek és szolgáltatások kínálhatóak a vásárlóknak, valamint nagyobb hatékonyságú hirdetések biztosíthatóak a piac számára.

A SmartInsights egyik bejegyzése szerint 2016-tól már egy ún. post-digitális marketing világról beszélhetünk majd, amelyben már nem lesz külön offline és online hirdetési lába egy kampánynak, hanem a marketingtevékenységekbe szorosan integrált elemekként jelennek majd meg kéz a kézben (eszköz-és csatornafüggetlenül).

A trendek elemzése során azonban nem kerülhetjük meg azt a már-már kötelezővé vált kérdést sem, hogy vajon 2016 minek az éve lesz majd. Egy lengyel újságíró összeszedte az erre vonatkozó jóslatokat és nem meglepő módon 16 különböző megfogalmazás született meg a szakértők megkérdezését követően.

2016....

  • A több, bátrabb és feltűnőbb tartalom éve (Ann Handley, Best-selling author, keynote speaker, Chief Content Officer)
  • A fókuszálás éve (Barry Feldman, Content marketing consultant, copywriter, creative director)
  • Az online marketing újraalkotásának az éve (Daniel Slomka, Content Specialist)
  • A live streaming éve (Erika Herald, Head of Content)
  • A vásárolt média éve (Joe Pulizzi, Founder of Content Marketing Institute)
  • Az online show-k éve (Ian Cleary, Founder of Razor Social)
  • Az online hirdetések fejlesztésének éve (Michael Brenner, Head of Strategy)
  • A vizuális anyagok éve (Pratik Dholakiya, the founder of Growfusely)
  • Az összefüggések éve (Rebecca Lieb, analyst, advisor, author)
  • Az ad blockerek éve (Ryan Deiss, Founder and CEO of Digital Marketer)
  • A fogyasztókkal való párbeszéd éve (Ryan Hanley, Head of Marketing)
  • A befolyásolás forradalmának éve (Sabrina Fenster, marketing manager)
  • Az intelligens tartalom éve (Scott Abel, Content Strategist)
  • A tartalomgyártás éve (Steve Cartwright, Digital Business Growth Expert)
  • A perszonalizáció és a szegmentáció éve (Sujan Patel, Co-founder of Content Marketer.io)
  • A fogyasztó megismerésének éve (Ted Rubin, Social marketing strategist, keynote speaker, CMO)

Hogy miért is gondolják a szakértők így, arról bővebben itt lehet olvasni! Hogy vajon kinek lesz igaza, arról majd jövőre ugyanekkor ugyanitt visszatérünk. Addig is a piacon formálódó trendekért és az irányvonalakat bemutató infografikákért látogasson el Facebook oldalunkra vagy kövessen minket Twitteren!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr908011627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása