Avagy merre halad tovább a digitális marketing 2016-ban?
Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy vajon merre is fog továbbhaladni a digitális reklámpiac az idei évben történt változásokat követően, valamint mik lesznek azok a top témák, amelyek dominálják majd 2016-ot.
Ebben az évben a digitális médiapiac jelentős változásokon esett át, amelyek minden bizonnyal kihatással lesznek majd a 2016-os jóslatokra is. A legnagyobb port kavaró téma mindenképpen a Flash hirdetések visszaszorulása volt, de eléggé sokszor emlegettük a mobil formátumok térhódítását és a programmatic megoldások előretörését is. De hogy ezek a robbanások merre sodorják tovább a piacot, azzal kapcsolatban még a piac legnagyobb gurui sem tudnak egyértelmű választ adni.
A Blogworthy Blog egy rövid listában csokorba szedte azokat az előrejelzéseket, amelyek mellett nem mehetünk majd el a 2016-os évre történő médiatervezés során:
- 1. Élet a Flash után
Egy kicsit drámaian hangzik, de éppen egy jelentős átalakulási folyamat közepén vagyunk, amelyet a Flash technológiák elavulása és háttérbe szorulása idézett elő. A piaci mechanizmusok egyre erőteljesebben a HTML5 irányába mutatnak – a piaci szereplők nagy része ugyanis emellett a megoldás mellett tette le a voksát, valamint már az IAB támogatását is elnyerte. A HTML5 jelenleg az egyik leginkább „rendszer-kompatibilis” formátum, amely egy eszközökön átívelő, magas szintű hirdetési megoldást nyújt. Az Adverticum is igyekszik a jelenleg uralkodó iparági trendeknek megfelelő feltételeket biztosítani az új formátum használatához, amelynek kapcsán a kampánymenedzserek és kreatívkészítők munkáját elősegítő HTML5 bannerkészítési útmutató is elkészült. - 2. Natív hirdetések
Ahogy egy korábbi bejegyzésünkben már írtuk, a natív hirdetések olyan hirdetési megoldások, amelyek egy weboldalon, applikációban vagy más online kommunikációs felületen beépülnek az ott megjelenő tartalomba és a formai környezetbe, valamint relevánsan illeszkednek az adott oldal témaköréhez – Facebook posztként, Tweetként vagy display hirdetések formájában jelennek meg az oldalakon. A Business Insider becslése szerint 2018-ra 21 milliárd $-os hirdetési bevételt fognak kitermelni. - 3. Dizájnolt Call-to-action
Nagyban javíthat egy kreatív teljesítményén, ha egy jól elkészített dizájn társul hozzá, hiszen jobb eséllyel indul a banner a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. Az oldalakra látogatók használati szokásait górcső alá véve ugyanis az látszik, hogy egy egyszerű, letisztult call-action és céloldal sokkal nagyobb sikert ér el a felhasználóknál, mint egy összetettebb üzenet. Az ún. bannervakság kiküszöbölésében is nagy segítség lehet, ha a hirdetés kialakítása során a dizájnelemekre helyezik a hangsúlyt a készítők - 4. Lokáció, lokáció, lokáció
A mobileszközök elterjedésével párhuzamosan a lokáció alapú célzások jelentősége is megnövekedett – különösen a bolton belüli megoldások váltak népszerűvé. Az Adverticum AdServerben ennek kapcsán a GeoIP célzást, valamint az applikációkban elérhető célzásokat tudjuk rendelkezésre bocsátani.
A trendek alakulásában ugyanakkor a piaci mechanizmusok mellett a felhasználók magatartása is döntő jelentőségű lesz, hiszen az ő technológia-elfogadásuk, valamint digitális médiafogyasztási szokásaik fogják meghatározni az egyes eszközök, hirdetési megoldások fejlődési irányvonalát. Ahogy a fentiekben is említett lokációs megoldások egyre gyakoribb megjelenése és az IoT elterjedése is jelzi, a technológiák fogyasztókra gyakorolt hatása elképesztő mértékben megnövekedett. Az adatrobbanás óta egyre nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló információk elemzésével, sokkal relevánsabb termékek és szolgáltatások kínálhatóak a vásárlóknak, valamint nagyobb hatékonyságú hirdetések biztosíthatóak a piac számára.
A SmartInsights egyik bejegyzése szerint 2016-tól már egy ún. post-digitális marketing világról beszélhetünk majd, amelyben már nem lesz külön offline és online hirdetési lába egy kampánynak, hanem a marketingtevékenységekbe szorosan integrált elemekként jelennek majd meg kéz a kézben (eszköz-és csatornafüggetlenül).
A trendek elemzése során azonban nem kerülhetjük meg azt a már-már kötelezővé vált kérdést sem, hogy vajon 2016 minek az éve lesz majd. Egy lengyel újságíró összeszedte az erre vonatkozó jóslatokat és nem meglepő módon 16 különböző megfogalmazás született meg a szakértők megkérdezését követően.
2016....
- A több, bátrabb és feltűnőbb tartalom éve (Ann Handley, Best-selling author, keynote speaker, Chief Content Officer)
- A fókuszálás éve (Barry Feldman, Content marketing consultant, copywriter, creative director)
- Az online marketing újraalkotásának az éve (Daniel Slomka, Content Specialist)
- A live streaming éve (Erika Herald, Head of Content)
- A vásárolt média éve (Joe Pulizzi, Founder of Content Marketing Institute)
- Az online show-k éve (Ian Cleary, Founder of Razor Social)
- Az online hirdetések fejlesztésének éve (Michael Brenner, Head of Strategy)
- A vizuális anyagok éve (Pratik Dholakiya, the founder of Growfusely)
- Az összefüggések éve (Rebecca Lieb, analyst, advisor, author)
- Az ad blockerek éve (Ryan Deiss, Founder and CEO of Digital Marketer)
- A fogyasztókkal való párbeszéd éve (Ryan Hanley, Head of Marketing)
- A befolyásolás forradalmának éve (Sabrina Fenster, marketing manager)
- Az intelligens tartalom éve (Scott Abel, Content Strategist)
- A tartalomgyártás éve (Steve Cartwright, Digital Business Growth Expert)
- A perszonalizáció és a szegmentáció éve (Sujan Patel, Co-founder of Content Marketer.io)
- A fogyasztó megismerésének éve (Ted Rubin, Social marketing strategist, keynote speaker, CMO)
Hogy miért is gondolják a szakértők így, arról bővebben itt lehet olvasni! Hogy vajon kinek lesz igaza, arról majd jövőre ugyanekkor ugyanitt visszatérünk. Addig is a piacon formálódó trendekért és az irányvonalakat bemutató infografikákért látogasson el Facebook oldalunkra vagy kövessen minket Twitteren!