Több bejegyzésben is boncolgattuk már a mobilhirdetéseket. Annyi mindenesetre biztos, hogy ez lesz a jövő egyik meghatározó hirdetési formátuma. Ahhoz, viszont hogy sikeresek is legyünk, tudni kell megfelelően alkalmazni őket.
„Gondolkodj másképp mobilhirdetőként” – a ClickZ egyik bejegyzésében olvastam ezt a gondolatot. Ez az alapja mindennek, hiszen ezen a platformon teljesen más szabályok érvényesülnek.
Más célcsoportokat érhetünk el, más módon – ezek alapján kell felépíteni hirdetésünket. Másfajta targetálásokkal, kreatívokkal lehet hatásosan reklámozni.
Ma már szinte mindent lehet mobilra optimalizálni, ezért is választják szívesen ezt a típusú felületet. A legnépszerűbb reklámfajta – az online videó – is elérhető mobilon. Sőt, egyre felkapottabb, hiszen erősíti a fogyasztói elköteleződést. (Mediapost)
Ez alapvetően különbözik a TV-ben látott és az online hirdetésektől, egyesíti azok előnyeit. Ezek esetében is el kell dönteni, melyik típus a leghatékonyabb, hogyan és mikor jelenjen meg a hirdetés, stb. Mobil platformon egyébként az in-stream videótípus a legnépszerűbb (87%) – ide tartozik az Adverticum által is alkalmazott pre-roll és post-roll is.
Egy jó minőségű videóhirdetéssel a márka ismertségét és kampányunk hatékonyságát növelhetjük, az egyedi targetálási megoldásoknak köszönhetően pedig valóban minőségi célcsoportot érhetünk el.
A kettő kombinációja tényleg nem semmi párosítás: itt a legkönnyebb a fogyasztóval való érintkezés, és a videóval pedig legmagasabb fogyasztói bevonódás érhető el. Csak mindezt okosan kell alkalmazni, ki kell használni a mobil nyújtotta egyedi adottságokat, és át kell állni formálni hagyományos online marketing gondolkodásmódunkat.