Hogyan? Öt tipp hirdetőknek!
Vajon a mobil még mindig új felületnek számít? Akinek igen, annak érdemes felzárkóznia, aki pedig már megtette, annak optimalizálni érdemes. Mindezekben segíthet a következő 5 tipp, amelyet a ForeSee elemzője állított össze.
A mobilra optimalizált weboldalak és az alkalmazások olyan eszközök, amelyek a mai világban hozzájárulhatnak a fogyasztó döntéshozói folyamatához, hiszen az okostelefonunk legtöbb esetben nálunk van, így ha információra van szükségünk, először ahhoz nyúlunk. A versenytárs megtalálása pedig épp olyan könnyű folyamat, mint ahogy minket megtalál a fogyasztó, ezért fontos a trendekkel való lépéstartás.
1. tipp: Kerüljünk közel a felhasználóhoz!
Ahogy a hagyományos weboldalaknál a mobil oldalakon is a felhasználóbarát kialakítás és élmény a cél.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
- App ajánlás: az érkező felhasználó bár anonim, de a készülékének adatai (pl. operációs rendszer) azonosíthatók, így személyesen lehet ajánlani neki például a kompatibilis alkalmazás letöltési opcióját.
- Navigálás: alapjaiban véve a hatékony mobil oldal a fő menüpontok meghatározásával alakítható ki, hiszen a gyors információszerzés a felhasználó célja, és értékeli, ha ebben segíti a szolgáltató.
Összességében ezek apró lépések a felhasználó felé, amelyek az új mobil igényeikhez igazodnak, együttvéve pedig csak még jobban erősítik egymást.
2. tipp: Használjuk előnyünkre az új technológiákat!
Az újdonságokra figyelmet kell fordítani, akár úttörők, akár felzárkózók akarunk lenni. De természetesen ezek a megoldások az elterjedésükkel egy időben válnak majd elvárásokká, amelyeket ajánlott lesz integrálni.
Ilyen megoldás lehet például a földrajzi helymeghatározás, mert a felhasználók helyének felismerésével releváns információkat, célzott megszólításokat intézhetünk feléjük, amelyeknek a fogadtatása is kedvezőbb. Ez a megoldás elérhető többek között az Adverticum AdServerben is InApp helymeghatározás néven.
3. tipp: Mérni, mérni, mérni!
Minden adatot, amit tudunk mérni a mobilos felhasználóinkról és az aktivitásukról, elemezni kell és értékelni, valamint kutatásokat is érdemes végezni a felhasználók körében, hogy alapjaiban megismerjük őket, ezáltal felmérjük az elégedettségüket, médiafogyasztási szokásaikat stb.. A versenytárs figyelemmel követése és a kutatási eredmények alapján való előrejelzés az alapja a jó stratégia kiépítésének.
4. tipp: Az élmény fontosabb, mint a teljesítmény.
Mobilon gyakrabban fordulhat elő, hogy a készülék, az internet, a wifi miatt problémák adódhatnak a mobil oldal vagy alkalmazás működésében, amely közvetlenül nem a hirdető hibája. Attól függetlenül, hogy csak a körülmények okozzák a fennakadást, a user elégedetlen lesz, mert nem kapja meg, amit keres, és ilyen esetben előfordulhat, hogy magát a hirdetőt/márkát fogja hibáztatni, hogy a várt felhasználói élmény elmaradt.
Az ilyen esetek elkerülése végett a készülékek terhelését is érdemes figyelembe venni a technológiai kialakításkor, valamint az esetleges hibahelyzetekre felkészülni, mert fontos ezek szakszerű kezelése. Ha van rá lehetőségünk, akkor minél személyre szabottabb üzenetet közvetítsünk a felhasználó felé, hogy tudatosuljon benne, hogy a hibát észlelték és a kellemetlenségért elnézést kérnek.
5. tipp: A képernyők együttes hatásával számolni kell.
A felhasználók többsége több eszközt használ az internetezésre, ezért ezt figyelembe véve érdemes a mobil felületeinket kialakítani, az oda látogatóknak valami egyedit nyújtani, miközben az is a célunk, hogy ellátogassanak a hagyományos weboldalra, de akár a közösségi médiában is figyelemmel kövessenek minket.