Hogyan lehetne erősíteni egy olyan online médiaterven, amelybe a rengeteg online hirdetési lehetőség közül már kiválasztották azokat a típusokat, amelyek a kampány célját a legjobban szolgálják? Tessa Wegert interaktív média szakértő szerint, ha egy média terv jónak tűnik is, át kell gondolni, hogy van-e esetleg olyan eszköz, amivel még interaktívabbá tehető a hirdetés és erősíthető a célcsoport bevonódása (engagement). Nézzük, mit ajánl Ő a hatékonyság fokozására.
- Elsőként a szorosan az online hirdetésekhez kapcsolódó kiegészítő következik, amellyel az egyre népszerűbbé váló videó hirdetést lehet hatékonyabbá tenni. A videó formátumban futó hirdetésbe integrálható gombokkal és hozzájuk tartozó funkciókkal, új tartalmakkal, lehet a videót izgalmassá tenni. Így nem csak a látvánnyal célozható meg a néző, hanem az információ sokszínűségével és az interaktívabb funkcionalitásával. Akkor a legmegragadóbb a videó hirdetés, ha a felhasználó a play és pause mellett más akciót is végrehajt a hirdetés hatására.
Milyen új lehetőségekről lehet itt szó az egyszerű gombokon túl? A közösségi felületekhez való csatlakozás minden weboldalon már alap funkció, és ez a banner hirdetéseknél is lassan azzá válik. Videó hirdetésnél kifejezetten hatékony lehet egy olyan előcsúsztatható gombsor, ahol bármely felületre rácsatlakozhat és megoszthat a user, így a videó könnyebben lesz vírus videó. Vagy például a kampányhoz kapcsolódó lejátszási lista elhelyezésével is megragadható a felhasználó figyelme, így mindenképpen több időt tölt el a felületen, és közelebb kerül a hirdetőhöz. Ennél természetesen egyszerűbb megoldás, hogy a videón belül jól látható helyen legyen link (képes link) a további termékinformációkhoz, online rendeléshez, stb.
Adverticum kiegészítés:
Az IAB nemrég mutatta be legújabb RisingStars hirdetési formátumait, a display és a mobil után most a videó hirdetések kerültek sorra. Öt olyan integrálható lehetőséget vezettek be, amelyekkel a felhasználó valóban jobban bevonható. Alap megjelenésükben a hirdetések mind videók, de az alkalmazható kiegészítőkkel több információt és nagyobb irányítást kap a néző.
A Video Rising Stars bemutató videóit ezen az oldalon lehet megnézni. - A cikkben említett másik két kiegészítőre áttérve továbblépünk az online hirdetésekről a közösségi média felületek kihasználására, ahol a közönség sok idejét tölti és közvetlenebbül fejti ki a véleményét.
A Twitteren ez még inkább igaz, mert a felhasználók nagyobb arányban használnak anonim nevet, így az őszinte személyes véleményüket is megosztják a világgal, mivel ha nem titkosítják a profiljukat, akkor a felhasznált szavak alapján megtalálhatóak a szót tartalmazó tweetek az erre specializálódott keresőkkel. De a legegyszerűbb keresni ezekre a #hashtag-ek alapján, amelyek egy nagy csokorba összefogják ugyanazt a hashtag-et használó bejegyzéseket.
Leginkább azokban a kampányokban, amelyekben online aktivitást várnak el a közönségtől, érdemes hashtag-et meghatározni és kommunikálni a hirdetésben. Ez lehet csak az adott kampányra jellemző név, de érdemesebb olyan szóösszetételt alkalmazni, amely a jövőben is felhasználható és a márkanév szerepel benne. - A Twitternek megvannak a maga jellegzetességei a rövid szöveges üzenetekkel, de képekre és a videókra sokkal inkább reagálnak a felhasználók, ezért a Facebook posztolási opciókhoz most már abban is felzárkózik a Twitter, hogy a saját felületükre feltöltött videókat is lehet tweet-elni. Ehhez felvásároltak egy alkalmazást, amellyel maximum 6 másodperces videókat lehet készíteni és közvetlenül a twitter-re posztolni. Ilyen rövid időtartamba valami érdekeset kell belesűríteni, például máshol nem látható, de a kampány más reklámját kiegészítő teaser, behind the scenes vagy sneak peak-szerű videókat.