Adverticum Adserver

Sikeres megoldások - 3.

2012. május 18. 12:22 - Czipperer Dia

Az image-építő display típust a HVG Kiadó 2011 óta használja online portfólióján Splash screen néven. 2012. februártól a formátum a hvg.hu rovataiban, a rovatnyitó és cikkoldalakon is elérhető a hirdetők számára.

A HVG-nél a formátum használata annyiban egyedi, hogy ők ezen a felületen nem használnak flash- és videómegjelenést, csak képeket. A felhasználói élményt és az érdeklődés felkeltését nem a flash banner időnként nagyon hosszú animálásával, hanem hasonlóan a nyomtatott hirdetésekhez, a kreatív minőségével, a hirdetés méretével és a megfelelő tartalmi környezetben való elhelyezésével kell megpróbálni elérni. A bevezetés óta sok kreatív kampány futott már felületeiken, melyek közül szemezgettünk néhányat. 

Sikereik közül kiemelkedő az Audi-kampánya, amely februárban jelent meg a hvg.hu Cégautó rovatában.

Audi-kampány - „Kiút az ajánlatok útvesztőjéből”

A felhasználó olvasás közben egy QR-kóddal találkozik, melyet könnyedén, mobiltelefonjával is beolvashat. Nem egyszerűen a hirdetést látja, hanem egy izgalmas feladattal is szembesül, amely segíti bevonni őt a reklámba. Hiszen csak akkor tudja meg, miről szól, ha beolvassa a kódot.

A reklám azért nem teljesen titokzatos: ránézésre egyből látszik, hogy az Audi-kampányáról van szó, a rövid szövegben is megjelenik a márkanév, valamint a jobb felső sarokban is láthatjuk a logót. Viszont pont ezt teszi izgalmassá: Vajon mivel találkozik a felhasználó, ha beolvassa a kódot?

És bár a branding kampányoknak nem fokmérője az átkattintási arány, ez a reklám a két hétig tartó kampányidőszakban 0,86%-os átkattintási arányt eredményezett. Itt is, ahogy már többször szó esett róla, a fókusz sok esetben arra helyeződik, hogy az egyes hirdetések illeszkedjenek a rovat tematikájához. Így nem csak a kreatív és a reklám mérete, elhelyezése lehet vonzó a felhasználó számára, hanem az is, hogy olyan ajánlattal találkozik releváns tartalmi környezetben, amely valóban érdekelheti.

A hvg.hu Ingatlan rovatában megjelenő OBI hirdetés arra nagyon jó példa, hogy egy hirdetéssel mennyiféle asszociációt válthatunk ki az olvasóból. Amikor éppen az Ingatlan rovatot böngészi (mert tegyük fel, új házat akar venni, vagy építkezést, felújítást tervez a tavaszi időszakban), találkozik a legújabb kertkatalógus hirdetésével, melynek segítségével kertjét kedve szerint meg is tervezheti.

 

Aki úgy gondolja, hogy a tartalomban, a cikkekben elhelyezett animálódó hirdetések inkább zavarják és kizökkentik az olvasót, és ezáltal negatív irányba befolyásolhatják a tartalom- és reklámfogyasztást, megvan a megoldás. Ugyanis itt beigazolódik a már korábban tett állítás: maga a reklám formátuma, mérete, elhelyezése és megfelelő tartalomhoz történő kapcsolása, célzása is képes pozitív hatást elérni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr694524168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.