Az eMarketer szinte heti rendszerességgel tesz közzé olyan elemzéseket, melyből tisztán látszik, hogy a hagyományos reklámozási technikákat kezdi utolérni az online hirdetési piac.
Sajnos még nem tartunk ott, mint a Chrome és a Firefox – hogy hol az egyik, hol a másik kerekedik felül a népszerűségi rátán, de mégis olyan mértékű elmozdulás prognosztizálható ezen a téren is, melyre évekkel ezelőtt nem is gondoltunk volna.
A Mediapost és az eMarketer is jelentős növekedést jósol az online reklámpiacnak. Amerikában az erre fordított költségvetés már idén elérheti a 40 milliárd $-t. 2016-ra pedig az előrejelzések szerint már csak néhány százalékkal kullog majd a tv-s hirdetések mögött. Magyarországon azért lassabb lesz ez a folyamat, hiszen a tengerentúlon sokkal erősebb fejlődés mutatkozik e téren – legalábbis egyelőre.
Az ábra dollár szerinti eloszlásából is kitűnik az, hogy míg 2011-ben a tv-s hirdetésekre fordított összeg felét fordították online reklámozásra, addig 2016-ban majdnem egyforma összegek jutnak mindkét területre.
A print médiumok esetében pedig az online hirdetési forma kerekedik felül. Itt az előző becslés szinte fordítottja figyelhető meg.
Most még – vagyis 2011 végén a nyomtatott sajtóban való reklámozás minimálisan az online előtt járt, idén azonban az utóbbi feltehetően átveszi a vezetést. Hogy miért? A válasz nem is olyan bonyolult, hiszen az online médiumok térnyerésével a print lapok egyre jobban háttérbe szorulnak. Így az itt megjelenő hirdetések száma is egyenes arányban csökkennek.
Úgy látszik, a tv-t mint médiumot nehéz legyőzni, hiszen bizonyos termékek esetében a célcsoport egy részét még mindig csak itt lehet elérni. Magyarország internet-lefedettsége még nem éri el a tv-s lefedettséget, azonban a felnövekvő generáció lassan pótolni fogja azokkal a réseket, melyeket most még csak a tv-s hirdetésekkel lehet kiküszöbölni.
Tehát néhány év múlva minden megváltozhat – Amerikát és Magyarországon nézve egyaránt, hiszen a technológiák és ezzel együtt az aktuális trendek is folyamatosan változnak. Minden csak a hirdetőkön és a célcsoportokon múlik.