Szinte minden nap hallhatunk legújabb kutatási eredményeket arról, vajon melyik böngésző a legnépszerűbb a felhasználók körében. Napról napra változik a verseny egy új fejlesztésnek köszönhetően. Az Adverticum AdStat legújabb mérési eredményei is – úgy tűnik – a trendeket követik.
Internet Explorer vagy Firefox – sokáig ez volt a nagy kérdés. Mára azonban úgy tűnik, egyértelmű, hogy már kezdenek átrendeződni az erőviszonyok. Legalábbis az AdStat mérési eredményei egyértelmű zuhanórepülést mutatnak az Explorer esetében.
Igaz, hogy Amerikában még mindig ez a legelterjedtebb böngésző, de a Firefox Európában már 2011 elején átvette a vezetést a felhasználók körében. Nem beszélve arról, hogy most már tényleg bármelyik „Top 10” kategóriájút választjuk is, a legtöbb funkció már egy irányba mutat.
Megtörtént az, amire sokan nem fogadtak volna: a böngészőversenyben a Google és a Microsoft ugyanazt a filozófiát képviseli. A két cég rájött arra, hogy a böngészőknek a minimalista elveket kell követniük, „csak egy ablak az internetre” funkció ellátását kell szolgálniuk. Az évek során a hullám továbbterjedt, most már az Opera, a Safari és a jelenleg vezető helyen álló Firefox is követi ezt a tendenciát – belátva azt, hogy csak úgy maradhatnak versenyben, ha a felhasználók érdekeit tartják szem előtt.
A Statcounter 2011-es mérési eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy amíg a két világszerte népszerű böngésző ádáz csatáját vívja a vezető helyért, addig a Chrome egyre jobban előretör - elérve a népszerűségi listán a harmadik helyet. Az elmúlt két hónapban ismét az Explorer volt a nyerő az európai statisztika alapján, de mit sem számít, ha közben a harmadik helyen álló Google-fejlesztés hamarosan akár le is taszíthatja őket a trónról.
Az AdStat mérései szerint is hihetetlen mértékben tör előre a Chrome, csak a Firefox tudta megelőzni a listán. Bár itt azért nem csupán típus szerint tájékozódhatunk, hanem verzió alapján is láthatjuk a különbségeket.
Hasonló mértékben nőtt a Firefox 5.(25,5%) és a Chrome 12-es verziójának (19,7%) a népszerűsége – miközben egyre jobban csökken a korábbi verziók iránti kereslet. Ez azt jelzi, hogy mindig az aktuális fejlesztések döntik el, hogy hova rakják le a felhasználók a voksukat.
Az eredményből az is kitűnik, hogy hiába a Firefox jelenlegi vezető helye, a korábbi 44%-hoz képest a 25% azt reprezentálja számunkra, hogy egyre jobban átrendeződik a piac. Az AdStat eredményei szerint a hirdetésekre kattintóknak csupán 9,6%-a használ Microsoft-fejlesztést. Az Explorer 8 jelenleg a negyedik helyen áll, a harmadik legnépszerűbb böngészőként.
Ahogy a Top 5 kategória további képviselői az Opera és a Safari, úgy az AdStat listájában is ezek állnak a lista végén. Bár itt jócskán megelőzik őket a dobogós böngészők különféle verziói. Tehát világos, hogy Explorer, Firefox és Chrome - most már csak az a kérdés, meddig.