Az adományokból élő szervezetek számára a legnagyobb problémát a média megjelenés, az üzenet tömeges eljuttatása okozza. A kis alapítványok 0 felé konvergáló médiabüdzséjéből ritkán futja országos TV-kampányra, széles közönséget elérő megoldásokra, ezért különleges eszközökhöz kell nyúlniuk, hogy megszólíthassák a célcsoportjukat.
A stockholmi Stadsmissioner, mely a helyi hajléktalanokkal foglalkozik, is hasonló problémákkal küzdött, de ők végül nem gerillaakciókhoz, interjús megjelenésekhez fordultak, hanem banner kampányt indítottak 0 koronás büdzséből. Az eredmény ennek ellenére igen impresszív lett, hiszen 15 000 kattintást sikerült elérniük szűk egy hónap alatt. Nézzük hogyan...
A blogokat megcélzó kampány lényege, hogy a csatlakozók letölthetnek egy bannert a www.hemlosabanners.se címről melyet aztán beépítenek az oldalukba. A hirdetés annak függvényében, hogy mióta van kinn az oldalon és hányan kattintottak rá, egyre melegebb színt vesz fel a kattintások helyén, így szimbolizálva, hogy hajléktalanként mióta van a site a feje felett.
A hirdetésre kattintva a felhasználó eljut a Stadsmissionen honlapjára, ahol adakozhat és megtekintheti a banner tulajdonosok rangsorát is.
Az egészben az a szép, hogy a fejlesztést leszámítva nem kellett költenie a szervezetnek a megjelenésre, Facebookon és Twitteren kommunikálták csak a kampányt, és így a február 22. - március 15. időszakban az alábbi eredményeket érték el:
Participating sites: 361
Total clicks on banners: 14 953
Unique visitors: 6 602
Page views: 26 548
Average time spent on site: 3 min 3 sec
Media spending: 0 SEK
Most, hogy elkezdődnek itthon is az 1%-os kampányok, örömmel látnánk hasonlóan ötletes kezdeményezéseket a hazai weben is.