Érintés, folyamatos internet kapcsolat, kötődés az eszközhöz. Bár az okostelefonok és a táblagépek a laikusok számára csak a méretükben különböznek, de a felhasználói szokások és ezzel együtt a reklámokhoz való viszony is nagyban különbözik annak függvényében, hogy melyik eszköz van az ember kezében.
Az eMarketer az utóbbi idők ehhez kapcsolódó kutatásokból készített egy összeállítást, amelyből több érdekes (és egymásnak ellentmondó) információt tudhattunk meg.
Kreativitás vagy egyszerű üzenet
A nyomtatott termékeket felváltani hivatott táblagépek esetén a felhasználók inkább a mozgó, videót tartalmazó hirdetéseket kedvelik, szemben a magazinokból átmentett statikus printekkel. A kutatásból kiderült, hogy a vásárlási hajlandóság 59% magasabb, az interaktív hirdetések esetén, mint a hagyományos print reklámoknál. (A teszt termék a Wired magazin nyomtatott változata és az iPad kiadás volt, melyekben a hirdetők és a kreatívok megegyeztek, csak az interaktivitásban volt különbség.)
Ezzel szemben a mobilozók inkább az egyszerűbb hirdetéseket preferálják, a videót vagy interaktív elemeket tartalmazó hirdetésekkel szemben. A letisztultabb, konkrét ajánlatot tartalmazó reklámok itt célravezetőbbek lehetnek, mint az ámulatba ejtő kreatívok. Ha csak az iPhone felhasználókat vizsgáljuk, akkor azt láthatjuk, hogy ők nyitottabbak az interaktív reklámokra, 40 százalékuk mondta, hogy inkább videós hirdetéseket nézne a telefonján, és ez a fajta nyitottság az iPad felhasználóknál is megfigyelhető, az átlagnál ők is szignifikánsan nagyobb arányban kedvelik az interaktív hirdetéseket.
Tapintásra nyílik
Fontos kérdés, hogy az alkalmazásokban megjelenő hirdetések kattintásra/tapintásra hova vigyenek, marasztalják a felhasználót az App-on belül vagy nyissanak egy új böngészőablakot. Ez a téma, már nem osztotta meg az okostelefon használók iPhone-os és „egyéb” táborát, a válaszadók több mint két harmada (71%) mondta azt, hogy inkább maradna az adott alkalmazásban, mintsem nyisson új böngészőt a kattintás. Az iPad felhasználók ilyen szempontból egy kicsit engedékenyebbek, náluk csak 60 százalék az alkalmazásban maradást támogatók aránya.
Mobil eszközre mobil hirdetést?
Az eredményekből láthatjuk, hogy bár az okostelefonok és a tabletek esetén is mobil eszközökről van szó, a felhasználói szokások és preferenciák eltérése miatt, a kreatívokat is más módon kell elkészíteni annak függvényében, hogy hol fog megjelenni a reklám. A mobilozók inkább mozgásban vannak és feladat orientáltan használják a készüléküket, ezért ők az egyszerű, letisztult ajánlatokat részesítik előnyben, míg a szórakoztatás központú táblagépek tulajdonosai inkább az interaktívabb tartalmakat. Fontos, hogy a hirdetők, ügynökségek ezeket a szempontokat is vegyék figyelembe, mikor mobil eszközökre készítenek kreatívokat.