Elkészültek a 2009-es év hirdetés kiszolgálási adatai, melyekben több érdekességet is felfedezhetünk.
Összességében az Adverticum szerverei több bannert szolgáltak ki, mint az előző évben, a 2008-as 172 milliárd után tavaly 189 milliárd adview keletkezett, mely 10 százalékos növekedést jelent.
Az adatokat vizsgálva láthatjuk, hogy számos trendforduló ugyanakkor volt, mint 2008-ban, az egyedüli jelentős különbség, hogy a karácsonyi időszakban novemberben volt a csúcs, míg előtte az év utolsó negyedében pont ilyenkor volt egy kisebb visszaesés.
Említésre méltó eredmény még, hogy mindkét évben januárban volt a legtöbb ADV, míg a karácsonyi dömping csúcspontjának tartott december nem produkált kiemelkedő értékeket.
Az egyes bannerméreteket vizsgálva több érdekességet is felfedezhetünk. Még mindig 120x240-es hirdetésből láthat a legtöbbet a hazai internetező, emellett a 728x90-es, 250x250-es méretek voltak még népszerűek.
Egy fekete bárány is található a listában, a korábban nem túl kiemelkedő 175x240-es bannerekből kiugróan sokat szolgáltak ki az Adverticum szerverei. Míg 2008-ban összesen 3 és fél milliárd adview-t produkáltak az ilyen méretű hirdetések, addig tavaly közel 17 milliárd 175x240-es ADV volt. Ezt a változást valószínűleg egy nagy látogatottságú site okozta, hiszen nehezen elképzelhető, hogy többen is emellett az IAB által nem támogatott formátum mellett tették volna le a voksukat.
A 2009-es év részletes adatai hamarosan elérhetőek lesznek az Adstat.hu oldalon.