Bár a Facebook-ot többször is megvádolták, hogy nem megfelelően kezeli a személyes adatokat vagy az ezzel kapcsolatos információkat nem rágja eléggé a felhasználók szájába, most mégis egy olyan hír jelent meg, mely pozitívabb(?) fényben tünteti fel a közösségi oldalt.
Az Eyewonder nevű online ügynökség még tavaly novemberben csinált egy bannert a Harcosok Klubja Blu-Ray megjelenéséhez, melyben a filmből készült videóklipben jelentek meg Facebook-os ismerőseink, köszönhetően a Facebook Connect API-jának. (Automatikusan nem jelentek meg a fényképek, manuálisan engedélyezni kellett a profilhoz való kapcsolódást.)
A kreatív futott is egy rövid ideig, ám a Facebook leállíttatta, arra hivatkozva, hogy hirdetések nem jeleníthetnek meg olyan felhasználói adatokat, mint például a név vagy a profil kép. A közösségi oldal szóvivője azt nyilatkozta, hogy egy különálló honlapon megjeleníthetőek ugyanezek az információk, ám ilyen formában ez nem lehetséges.
Erről írnak is a hirdetési irányelvekben: Unless authorized by us, your ads may not display user data -- such as users' names or profile photos -- whether that data was obtained from Facebook or otherwise.
Ez az egész történet olyan szempontból különösen érdekes, mert az EyeWonder úgy nyilatkozott erről a megoldásról, mintha először ők alkalmazták volna, ezzel szemben a blogon is tárgyalt olasz Vodafone banner is hasonló metódusra épül. Ez esetben azonban nem lehetett hallani a Facebook ellenállásáról.
Kérdéses, hogy ezentúl már nem láthatjuk viszont a barátainkat a bannerekben, vagy a későbbiekben valamilyen formában ismét találkozhatunk ismerőseink fotóival egy villogó hirdetésben?