A hőskorban még statikus bannerek fogadták az embereket a honlapokon, majd a gif és később a flash elhozta a most ismert villogó mozgó, hirdetéseket a monitorokra. Jelenleg a videós, interaktív, helyben aktivitást kiváltó reklámok a divatosak, de találkozhattunk már olyan megoldással is, melyben saját magunkat láthattuk viszont. Viszont olyan banner még nem sok volt, ahol ismerőseink mosolyogtak vissza ránk.
A Vodafone új Vodafone 360 szolgáltatásának bevezetéséhez készített az olaszoknak a Fullsix Italy ügynökség egy bannert, ami Facebook vagy Twitter ismerőseink képéből rakja ki a nevünket.
A kinyíló hirdetésben aztán forgathatjuk a feliratot és megnézhetjük, hogy adott ismerősünk utoljára milyen status üzenetet írt. A bannere kattintva pedig eljuttathatunk a szolgáltatás weboldalára.
A Vodafone 360 a szolgáltató alkalmazás-piactere lesz, amelyben többek között fontos szerepe jut a névjegyzéknek is. Ebben nem csak a telefonban szereplő nevek, hanem a Facebook kapcsolataink és más közösségi médiás ismerőseink is helyet kapnak majd, és természetesen folyamatosan frissülnek is a velük kapcsolatos információk.
Bár kifejezetten ötletes bannerről van szó és még a szolgáltatáshoz is kapcsolódik, ennek ellenére nem biztos, hogy sikeres lehet, hiszen az emberek nem szívesen adják ki a jelszavukat, és ez hatványozottan igaz egy banner esetén, még akkor is, ha a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának logója van a sarokban.
Hazánk jelenleg még nem szerepel azon országok között, ahol a közeljövőben használatba lehet venni a Vodafone 360-at, mire hozzánk is elér, addigra talán az iWiW ismerőseinket is tudjuk majd integrálni. Ha a rendszerbe nem is, de a bannerba igen.