A címben szereplő mondat elhangozhat egy kisbolt eladó pultjánál, és amíg ezt egy 5 éves körüli gyereknek mondják, addig nem sokan kapják fel rá a fejüket. De mi van, ha egy banner mondja ugyanezt?
Itthon még nem igazán elterjedt megoldás, hogy a bannerek az egér használaton kívül is bevonják a felhasználót a hirdetésbe, az meg főleg nem, hogy a webkameráját is aktivizálják. Ellenben külföldön már több példával is találkozhattunk, ahol ezt a megoldást alkalmazták.
Most az amerikai Burger King reklámozza így a Value menüjét, csak fel kell mutatnunk egy papírpénzt, és a reklám megmondja, hogy milyen hamburgert kaphatunk érte. Megfordítva a pénzt újabb ételt kínál, majd egy Burger King király fejet ragaszt az arcunkra.
A banner működéséről szóló videó megtekinthető itt, msn.foxsports.com-on fut is a hirdetés, ott ki lehet próbálni.
A banner hirdetéseknél egyre nagyobb problémát jelent, hogy hogyan bírják kattintásra a felhasználókat (bár ez nem feltétlenül szükséges), pont emiatt egyre több olyan reklám van, mely helyben kínál valamilyen interaktív megoldást. Ezek közül az egyik webkamerás, de találkoztam már olyan bannerrel is, amivel ordítani kellett.
Kiváncsian várjuk, hogy itthon mikor találkozthatunk ilyenekkel, addig marad a kattintgatás.