A Rabbit Blogon megjelent targetálási opciók áttekintése után felmerül a kérdés, hogy ebből a sok lehetőségből mennyi van használatban Magyarországon, és pontosan mit is takarhatnak az egyes elnevezések.
Az ott felsorolt:
- attitudinális
- viselkedés alapú
- kontextuális
- napszak szerinti
- demográfiai
- újratargetálás
- technológiai
célzási módok közül több is elérhető hazánkban, ezek egyes elemei alapvetőnek tekinthetőek, míg mások a versenyelőnyként jelennek meg az egyes szolgáltatásoknál. Az itthon nem élő szolgáltatások egy része a jogi környezet miatt nincsen jelen, míg mások még fejlesztésre várnak. (Utóbbiaknál meg kell jegyezni, hogy a kereslet hiánya is vezethet a lassabb megjelenéshez. Például míg hirdetői és tartalomszolgáltatói oldalon nincsen nagyobb igény például a viselkedés alapú célzásra, addig ennek kifejlesztése nem lesz elsődleges szempont.)
Mivel a pontos célozhatóság az egyik legnagyobb előnye az online hirdetéseknek, ezért fontos, hogy lássuk, hogy mit is tudunk elérni az egyes célzási módokkal. Éppen ezért, a blogban a következő hetekben górcső alá vesszük a jelenleg elérhető targetálási lehetőségeket, és megnézzük, hogy egyenként mennyiben segíthetnek a célcsoportunk minél jobb elérésében, és mely más célzásokkal összefűzve érhetünk el minél kisebb meddő szórást.