Gyakran felmerülő kérdés, hogy az adserverből indított kampányok esetén miért van eltérés a hirdetéskiszolgáló által adott statisztika és a webanalitikai szoftver mérése között. A válasz röviden: a látszat ellenére nem ugyanazt méri a két rendszer.
Lássuk ezt egy ábrán:
Az adserverek és a webanalitikai programok mérésének jellemzői, az esetleges különbségek okai:
| Adserverek | Webanalitika |
Mérés célja | AV és CT mérése | Látogatók, oldalon végrehajtott akciók mérése |
A mérés helye | A tartalomszolgáltató weboldala | A hirdető weboldala |
A mérés időpontja | A megtekintés ill. a kattintás időpontja | A mérőkód betöltődésének időpontja |
A webanalitikai eszközök és az adserverek mérései közt több okból lehetnek eltérések, mivel nem ugyanazt, nem ugyanott, és nem ugyanabban az időpillanatban mérik. A fentiek alapján látszik, hogy a különbség természetes dolog. A mérő algoritmusok kis mértékben természetesen adserver- ill. webanalitikai szolgáltatónként is változnak.
A fenti leírás letölthető oldalunkról PDF formátumban.