Adverticum Adserver

Az érzelmek statisztikája

2013. július 09. 10:57 - Szili Dóra

Reakciókövetés az arcon

A real-time statisztikák legfontosabb előnye, hogy a valós idejű reakciók után pár másodperccel már láthatók az eredmények. Hatalmas előny, ha például egy banner megtekintése és a rá való kattintás mérőszámait figyelemmel követheti a kampánymenedzser, aki a számok értékelése alapján módosíthat a kampány futási beállításain is. A real-time felmérés egyik újdonságnak számító módszere az, amikor az arcmimika alapján figyelik a felhasználók reakcióit teljes valójukban.

arckövetés.PNGMosolygunk, hunyorítunk, mennyit pislogunk, vagy mennyi arcizmunk rándul meg, miközben egy reklámot nézünk? Jó ötlet belegondolni és figyelni, milyen látható hatást vált ki rajtunk egy márka üzenete, de vajon, ha megfigyelnek közben minket, hogyan reagálnánk? Olyan mintha valóságshowban szerepelnénk, csak kutatási célzattal?

Az AOL nemrégiben vezette be új platformját, amelynek célja valóban a felhasználó arcmimikájának felvétele és az öntudatlan érzelmi megnyilvánulásainak elemzése. A webkamerák már a legtöbb eszközünknek részei, amik körülvesznek minket, legyenek azok számítógépek, okostelefonok vagy táblagépek. Ezekhez a webkamerákhoz csatlakozva a hirdetők a márkák videós tartalmaira, reklámjaira vonatkozó reakciókat követnék figyelemmel, hogy megértsék, milyen érzelmeket váltanak ki bennünk az üzeneteik.

Természetesen ez egy opt-in-szükséges felmérés, hiszen a személyi számítógépek, tabletek vagy okostelefonok webkameráit használja a felhasználó oldalán. Természetesen minél nagyobb a kutatásban (opt-in) résztvevők száma, annál jobb, ezért az AOL tervei szerint az opt-in-re nyitott átlagos felhasználót egy jellemrajzzal látják el, hogy hozzá hasonló internetezőket tudjanak találni a résztvevők számának növeléséhez.

Az eszköz célja, hogy megemeljék a bevonódás szintjét a felhasználóknál, hiszen azt már régen tudták, hogy minél erősebb az érzelmi összetevő, annál nagyobb az engagement szintje és így a válaszreakció, amelyet el szeretnének érni a marketingkommunikációval.

A webkamerás arclekövetés is az egyre progresszívabban fejlődő neuromarketing kutatási eszköztárba tartozik, amelyekkel már több éve azon dolgoznak, hogy hogyan kövessék le és elemezzék a fogyasztókra kiváltott érzelmi hatást, és mivel a boltokban végzett vizsgálatok már túl közel vannak a marketing végpontjához, ezért szerettek volna mindig is ennél előrébb mozdulni, egy korábbi szakaszban elemezni a márka megítélését. A különböző képernyők előtt töltött idő olyan mértékben megnőtt, hogy ez egy kiváló hely arra, hogy megfigyeljék a felhasználókat, és technológiailag is könnyen megoldható a meglévő eszköztár miatt, így “csak” az opt-inre van szükségük. Ha erre van lehetőség, akkor nyilván még sok mindenre, a webkamerával készült felvétellel a szemmozgás is követhető, így nem csak a videó tartalomra való reakció, de a bannerek megtekintési szintje is felmérhető.

Az érzelmek lekövetése valóban fontosabbá vált napjainkban, mivel egy fogyasztó rengeteg üzenetnek és márkának van kitéve, és a hirdető szeretné pontosan és hatékonyan elérni a célcsoportját, és tudni, hogyan érez a márkával kapcsolatban.

A kutatások tárháza csak bővül az új generációs megoldásokkal, de vajon melyikhez adjuk meg az opt-in-t?

Forrás: http://www.mediapost.com/publications/article/202419/how-do-you-feel-about-this-aol-enables-brands-to.html#axzz2WBw9uC5n

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr445397285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása