A GfK Hungária Digital Connected Consumer legfrissebb jelentéséből sok hasznos adatot tudhatunk meg arról, hol, milyen formában neteznek leginkább az emberek, és hogyan oszlik meg a használt eszközök aránya Magyarországon. Úgy gondolom, a hirdetők számára ez fontos szempont.
Dinamikus fejlődésnek indultak a mobileszközök. Korábbi blogbejegyzésünkben már taglaltuk a külföldi trendeket, most viszont ropogós hazai adatokat elemzünk a GfK mobilinternet-használati felméréséből. A mobileszközök, és ezek közül is főként az okostelefonok elterjedése főként annak köszönhető, hogy az emberek sokszor interneteznek utazáskor, várakozáskor - és erre a legnépszerűbb platform jelenleg a mobiltelefon.
Az alkalmazások terén még van mit fejlődnünk, hiszen egyelőre nem túl sokat töltünk le és használunk. Ezért talán érdemes olyan applikációkban hirdetni, amelyeket az emberek valóban használnak és népszerűek. Különösen aktívak az iPhone-használók e téren. Míg az átlagos userek körülbrelül 8 alkalmazást töltenek le és ebből 4-et használnak aktívan, addig az utóbbi esetben ez a szám 23. A legnépszerűbb applikáció a Facebook, ez 5-ből 4 okostelefonon megtalálható.
A százalékos megoszlások tekintve a felhasználók többsége (60%) utazás közben használja internetezésre a mobilját, majd ezt követi 48%-kal a várakozási fázis. A vizsgálatban résztvevők 43%-a akkor böngészik, amikor valamilyen fontos információra van szüksége sürgősen, és vannak a lustább, türelmetlenebb internetezők is, akik vagy nem akarják bekapcsolni a számítógépet (34%), vagy nincs kedvük/idejük kivárni, míg felszabadul a gép (28%).
A hagyományos platformok még tartják a szintet, hiszen a nap legtöbb részét még mindig a PC-k előtt töltjük. Mondjuk itt is főként a laptopok kerülnek előtérbe, kiszorítva ezzel az asztali számítógépeket. Az utóbbi esetben csökkent a napi használat 149-ről 122 percre, míg a laptopok esetében 47 percről 71-re nőtt.
A mobilinternet-használattal töltött átlagos idő még elég csekélynek mondható, de egyre inkább látszik, hogy a tendencia elmozdulóban van. Míg 2011-ben a felhasználók átlagosan 3 percet interneteztek mobiljukon, addig idén ez 14 percre nőtt. Jelenleg az internetezők 29%-a használja mobilját ideje ¼-ében, és 8% még ennél is hosszabb időre.
A térnyerés már kezd körvonalazódni, szóval a hazai hirdetőknek - akik eddig még nem tették meg - érdemes minél több ütős mobilkampányon gondolkodni.
Forrás: GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérése