A mai hirdetők számára elengedhetetlen, ugyanakkor egy igen összetett kihívást jelent, ha a célcsoportjukat online szeretnék elérni. Egy kezdő hirdető számos problémával szembesül még a legegyszerűbb bannerkampány beindításakor is.
A legfontosabb tudnivalók pontokba szedve, a teljesség igénye nélkül:
- A kampány hatékonysága főleg a megjelenési oldalakon és a kreatív minőségén múlik.
- A legfontosabb, hogy a hirdetés ragadja meg a tekintetet. Ilyen szempontból a vizuális elemek hatékonyabbak, mint a szöveges információ. Az egyes képi elemeket jól kiemeli, ha nagy a kontraszt a háttér és az elemek között.
- Egy banner hirdetéssel nem lehet sok információt közölni, a hirdetés üzenetét egy rövid szöveg, de inkább képi elemek továbbítják hatékonyan.
- Az üres felület és a tartalom mennyisége legyen egyensúlyban! Ha több információt kell közölnünk, mint amennyi egy bannerre elfér, alkalmazzunk call-to-action gombokat vagy speciális banner fajtákat (például sidekick bannert)!
- Miután elkészült a kreatív, meg kell találni azokat az oldalakat, ahol a legjobb a célcsoport elérése. Az oldalak felhasználóinak demográfiai összetételét az adott tartalomszolgáltatótól kell kérni.
- Az ideális weboldalak kiválasztásakor két fő szempont szerint kell értékelni:
1. Milyen az oldal látogatottsága, a hirdetés várható teljesítménye?
2. A weboldal minősége alapján mennyire illik a mi hirdetésünkhöz, termékünkhöz. Itt az oldal design-jára és a tartalmára is ügyelni kell.
- A kihelyezésnél többek között figyelni kell arra is, hogy a gyakran ismétlődő, vagy állandó hirdetéseket a felhasználók hamar megszokják, ezért kicsi az átkattintási arány. (Ez a gyakoriság jó lehet, ha márkaépítés a cél.) Ennek kivédésére egy jó taktika, ha több kreatívot használunk, vagy speciális banner típust, például filmstrip bannert.
Végül a hirdetési kampány sikerességéhez elengedhetetlen a folyamatos ellenőrzés, statisztikák követése és a minél gyorsabb reagálás.