Ez az a kérdés, mely számos internet felhasználót foglalkoztat, és ami különösen fontossá kezd válni a viselkedés alapú targetálás elterjedésével. A hiányos tudás és az adatgyűjtéstől való félelem gyanakvóvá teszi az embereket az online hirdetésekkel szemben, melyre ráerősítenek a különböző kormányzó szervek, amelyek mesterségesen próbálják kordában tartani a hirdetőket. Ezen folyamatok ellensúlyozása miatt hozta létre a Future of Privacy Forum a Power i tájékoztatást.
A megoldás lényege, hogy a demográfiai és viselkedés alapon célzott hirdetések sarkában megjelenik a Power i ikon, illetve valamilyen szöveg ("Interest based ad"/"Why did I get this ad?"/"Ad choice") melyre kattintva a felhasználó egy minisite-ra érkezik, ahol bővebben olvashat arról, hogy pontosan milyen adatokat és hogyan gyűjtenek róla, és adott esetben ezek ellen hogyan lehet védekezni.
Jelenleg a legelterjedtebb ilyen megoldás a süti alapú adatgyűjtés, mely könnyen kivédhető a böngésző cookie-ainak törlésével, illetve az egyre több programban elérhető privát böngészés funkció használatával. A problémát az okozza, hogy ezeket a lehetőségeket nem ismerik a felhasználók, aki tud róla, az sem használja, annak ellenére sem, hogy nem szeretne ilyen típusú reklámokat látni.
Mikor a Google bevezette a saját viselkedés alapú targetálását, akkor a felhasználók kezébe adta a lehetőséget, hogy láthassák és szerkeszthessék a reklámkategóriákat, melyekbe be lettek sorolva. A lehetőséggel mindössze néhány tízezren éltek hetente, ami Google mércével mérve elenyészőnek számít.
Tehát az online ipar már a fogyasztók kezébe adta azokat eszközöket, amelyekkel a számukra relevánsabb reklámok ellen küzdhetnek, és most meg is kell tanítania használni őket.
Amennyiben erre nem kerülne sor, akkor a hivatalos szervek mesterségesen szabályozzák a lehetőségeket, ahogy azt már az EU meg is tette, ami hosszú távon egyik fél érdekeit sem szolgálja.
Az áthidaló megoldásnak tűnő Power i-t már ki is próbálták a Yahoo hálózatán, ám jövőjét nagyban fogja befolyásolni, hogy a Future of Privacy Forum tagjai (pl.: Microsoft, Google, Procter&Gamble, General Electric) is alkalmazzák-e, hiszen nem kötelező érvényű a használata.
Ha ez az önszabályozó megoldás beválik, akkor az fontos előrelépés lehet abban, hogy a viselkedés alapú targetálást és a hasonló megoldásokat könnyebben, kisebb ellenállás mellett lehessen alkalmazni.