A címben olvasható nem túl újszerű üzenetet ültette banner formába az ausztrál BBDO a helyi Mercedes számára. Az adverblog-on "simple but brilliant" jelzővel illetik a megvalósítást, engem annyira nem taglózott le a kreatív. Mercedesekből kialakított óra mutatja a pontos időt, és ahogy telnek a másodpercek, úgy lesz egyre kevesebb autó. Egyszerű, de nagyszerű?
Ti mit gondoltok, zseniális vagy tucat ötletről van szó?
A kampányról bővebben:
A válság a Mercedest sem kerülte el, és az új E-osztályú autók bemutatása közeledtével azzal kellett szembesülniük az ausztráloknak, hogy a kereskedőknél még hegyekben állnak az eladatlan modellek. A feladat adott volt: 60 nap alatt el kell adni 2421 autót.
A BBDO szakított az eddig megszokott formákkal, csillogó autók és AB státuszú emberek mutogatása helyett tisztán az üzenetre koncentrált a Let's Talk kampány során. A TV spotban egy szürke háttér előtt lehetett látni az eladásra váró autók számát, míg a bannerek az óra motívummal operáltak.
A kampánnyal kapcsolatos legnagyobb aggály az volt, hogy rombolja a Mercedes gondosan felépített imázsát, de a cél szentesítette az eszközt és lefutottak a hirdetések. Az eredmény pedig megkérdőjelezhetetlen lett, hiszen sikerült eladni az összes autót és ez nem kis mértékben volt köszönhető a bannereknek. (A heti eladások 40,9 százalékkal nőttek, az online érdeklődés pedig 41 százalékkal.)