A kitekintés rovatban külföldi bannereket mutatunk be valamilyen szempontból. Első körben a szinkron bannerekkel kezdünk.
A szinkron banner (fordított L, hokibot) egy két részből álló banner, az egyik fele az oldal tetején van, a másik honlap egyik oldalán helyezkedik el. Előnye, hogy egyszerre nagyobb felületen vagyunk jelen, mégsem takarjuk ki a tartalmat. Ez a megjelenés nem tekinthető túl megszokottnak, így a figyelemfelkeltéssel sem lehet gond.
Azon túl, hogy a nagyobb jobb elvét lehet alkalmazni ezeknél a hirdetéseknél, még kreatív lehetőségek is vannak bennük, hiszen a két egymástól független banner "összejátszhat".
Persze nem olyan könnyű összehozni őket, hiszen külön skriptet kell nekik írni, nem olyan olcsó egy ilyen hely lefoglalása és még az oldal tulajdonosoknak is le kell nyomni a torkán, hogy esetleg a bannerek kilépnek a nekik fenntartott helyről. Ha ezeken az apróságokon túl tudunk lendülni, és a megrendelőt is sikerül meggyőzni ennek a formátumnak a sikerességéről, akkor kifejezetten ötletes dolgok kerülhetnek ki a programozók és kreatívok üstjéből.
Tovább után ezekből nézzünk 1-2 külföldi példát.
Klasszikus megoldás. Se több, se kevesebb
Egyszerű szinkron bannernek tűnik, egészen addig míg rá nem visszük az egeret a hirdetésre.
A két banner által határolt területet ki is lehet tölteni. A SAS kifejezetten érdekesen állt hozzá ehhez a megoldáshoz...
Foci és hokibot egy chipsért. Ráadásul a pop-up után is folyatódik a történet. Nekem bejött:)
Ötletes, de annál rosszabbul megvalósított hirdetés. Ember legyen a talpán, aki böngészés közben észre veszi a két banner közti összefüggést. Ráadásul még sokáig is tart míg végig fut.
Végül nézzük a BMW Expression of Joy kampányához készült bannert. Érdekessége, hogy mikor élesben futott a hirdetés, akkor az általunk készített mű megjelent a következő látogatónak.
Aki ismer ilyen vagy jobb szinkron bannereket az ne féljen megosztani a nagyérdeművel;)