Az AdServer fogalmával mindenki találkozik, aki pár napot eltölt online marketingesek vagy online médiások körében. Persze mindenki úgy tesz, hogy ez egy ismert dolog, és naná, hogy senki nem magyarázza meg miről van szó.
Pedig a megoldáshoz sokat segít, ha lefordítjuk: az AdServer magyarul reklám kiszolgáló szerver. Persze ettől ezt még ehetik vagy ihatják, mégis, mire való ez az izé?
A válasz röviden az, hogy ez segít megjelentetni a reklámokat. Azokat a reklámokat, amelyek valamilyen képként vagy ahhoz hasonlóként jelennek meg. Vagyis a bannereket.
A segítség pedig az, hogy ha a reklámokat adserver-rel jelenítjük meg, akkor egyrészt pontosan mérhetjük azt - vagyis tudjuk, hányszor jelent meg a hirdetés, hányan látták, hányan kattintották -, másrészt szabályozhatjuk is a megjelenést. Vagyis az adserver dönti el, mikor melyik reklám jelenik meg, és ez valósítja meg a reklám rotálását is, vagyis azt, amikor ugyanazon a helyen mindig másvalami reklám van.
Persze az adserverekről ennél sokkal többet is érdemes tudni, és ezért is készül ez a blog. Indulásként pedig készítettünk egy kis prezentációt a nagyszerű Prezi.com-on, ahol kicsit plasztikusabban is bemutatjuk, mi a szerepe az AdServer-nek!
Tehát jó informálódást mindenkinek, mi nem állunk meg, érdemes lesz rendszeresen visszanézni hozzánk.