A mobilhirdetési költések túlszárnyalták a PC-t és a táblagépet
Az IAB és a PwC legújabb, közös felmérése szerint most először a mobilreklámokra fordított költések túlszárnyalták az asztali és táblagépekre szánt hirdetési összegeket. Míg az előbbi szegmens tekintetében a költség 802 millió font volt, addig a PC és tablethirdetések együttvéve 762 millió fontot generáltak.
Összességében a digitális hirdetési piac szépen gyarapodik, az idei év első felében 16,4%-os bővülést tudhat maga mögött (4,87 milliárd fontos bevétellel). Mindez a jelentés szerint az elmúlt két évben a legmagasabb féléves növekedésnek számít.
Bár a mobilokra szánt hirdetések önmagukban kiemelkedő forgalmat generálnak, a teljes mobilos reklámköltés is 56%-kal gyarapodott az év első felében. Összességében, a mobiloldalakon elköltött összegek 43%-kal nőttek (745 millió font).
Az IAB Europe második Advertiser Mobile Audit felmérése pedig arra világított rá, hogy van hol elkölteni a pénzüket a hirdetőknek, ugyanis a top kiskereskedők és hirdetők 80%-a rendelkezik mobilra optimalizált oldallal, és több mint fele ezeknek reszponzív webes dizájnt is használ. Az appok pedig kulcsfontosságú részét képezik a mobilos stratégiának. A kiskereskedlmi márkák több mint fele, a pénzügyi márkák pedig háromnegyede rendelkezik mobilalkalmazással.
Ha már trendek, akkor nem feledkezhetünk meg a videohirdetésekről sem, amelyek szintén 67%-os növekedést értek el (474 millió font), és ami még ennél is kecsegtetőbb adat, hogy a mobilos videohirdetések önmagukban 129%-kal növekedtek.
A video mint formátum jelenleg a display piac és a mobilhirdetési piac egyharmadát teszi ki. Tim Elkington, az IAB UK stratégiai vezetője elmondta, hogy az emberek jelenleg több időt töltenek online mobiljukon, mint asztali eszközön.
Úgy tűnik, a mobilos hirdetések a hiedelmekkel ellentétben nem is mindig olyan ellenségesek a felhasználók számára, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk. Az eMarketer legfrissebb kutatása arra a kérdésre kereste a választ, milyen elemektől lesz tökéletes egy mobilhirdetés. A fiatal korosztályt kérdezték (14-29) a témában.
A válaszok egy kicsit meglepőnek tűnnek elsőre, ugyanis a fiatalok számára meghatározó szempont egy mobilhirdetés esetében (több mint harmaduknak), hogy az adott reklám könnyen megosztható legyen, és 46%-uknak lényeges szempont, hogy később is elérjék. Mivel a köztudatban az él, hogy sok felhasználó számára idegesítők a hirdetések, nehéz elképzelni, ahogy a tinik lementik őket, és később visszanézik azt telefonjukon.
Szintén meghatározónak bizonyul számukra, hogy a hirdetés megbízható forrásból származzon, és esetleg valamilyen ajánlat, akció, kuponlehetőség társuljon hozzá. A fiatalok számára továbbá az is lényeges, hogy olyan termékekkel találkozzanak, amelyekre ők maguk is vágynak, tehát érdemes használni a retargetinget, de arra is figyelemmel kell lenni, hogy a felhasználókat zavarja ha ha egy számukra nem irreleváns hirdetés túl gyakran tűnik fel előttük..
És mindez még elég, hiszen lehet jól célzott egy hirdetés, de mit sem ér, ha nem elég informatív. A fiatalok számára az is meghatározó szempont, hogy az adott reklám információt közöljön a termék elérhetőségéről és a boltokról, ahol megvásárolhatják. Az pedig még jobb, ha például egy gombot is beépítenek a hirdetésbe, melyre rákattintva (vagy a megfelelő landing page révén) közvetlenül meg lehet vásárolni az adott terméket.
Kisebb százalékban ugyan, de az sem mellékes szempont, hogy a hirdetés interaktív legyen és elköteleződést ösztönző elemeket tartalmazzon, ha pedig kellően releváns minden szempontból – beleértve a helyadatokat is –, az pedig maga a főnyeremény.
Jó hír, hogy minderre már vannak megoldások, hiszen a HTML5 formátum sokkal gazdagabb megjelenítési lehetőségeket, látványos vizuális megoldásokat tesz elérhetővé a hirdetők számára. A célzás pedig mobilon is ugyanolyan egyszerű, mint egy asztali platform esetében. Az Adverticum AdServer Mobil Extra célzási megoldásával pedig – melynek alapja a folyamatosan frissülő WURFL adatbázis – az ügyfelek egy helyen, a korábbinál pontosabban célozhatnak a különféle mobileszközökre.
Szóval irány a mobil, kedves hirdetők! A felhasználók már ott vannak, de ez még egyáltalán nem garancia semmire, hiszen nem mindegy, hogyan érjük el, hogy elköteleződjenek. Az eMarketer felmérése jó kiindulópont lehet, vagyis ne megkaparintani, hanem megszelídíteni és bevonni próbáljuk meg a felhasználókat.
Források:
https://www.emarketer.com/Article/What-Makes-Perfect-Mobile-Ad/1014585