Az idei Interact konferencia témája „Digital Brandscape” volt. A Barcelonában megrendezett eseményt az IAB Europe szervezi, ahol évente összegyűlnek a szakma „nagyjai”, hogy megvitassák az iparág fontosabb eseményeit. Lássunk néhány érdekes adatot, eredményt!
A prezentációk anyaga már elérhető az IAB Europe oldalán, ezekből próbáltunk kiragadni néhány olyan tényezőt, amely a hirdetők, tartalomszolgáltatók számára is hasznos információkkal szolgál.
Elsőként kiemelném Daniel Knapp előadását, aki az IHS Screen Digest képviseletében (IAB kutatási partner) ismertette az éves AdEx Benchmark Study főbb megállapításait.
A kutatás 26 ország bevonásával történt, köztük ott van Magyarország is. Egy év alatt (2010-2011 között) a piacon a növekedés kétszámjegyűre rúgott - 14,4 %-kal. Jelenleg a kereső számít a leggyorsabban növekvő területnek a piacon belül 17,9%-kal, de a mobil és a videóhirdetések is egyre inkább kezdenek előretörni. Bár az USA még mindig élen jár az online reklámköltés terén, azért szépen lassan Európa is kezdi utolérni a sereghajtót. (ábra)
A 2010-es évhez viszonyítva jelentős változás, hogy a display hirdetések a második helyre csúsztak a keresőmodell mögé. Míg 2010-ben az utóbbi 16,1 %-kal bitorolta a második helyet (most 17,9%-kal vezet), addig a display-ek most 15,3%-ra estek vissza a 2010-es 21,3%-hoz képest.
A totális költések tekintetében az Egyesült Királyság az élenjáró, melyet Németország és Franciaország követ jelentős lemaradással. Az európai bevételek nagy részét - több mint 75%-át - a listán helyet foglaló top hét ország adja.
Az online videóhirdetéseknél Svédország áll az első helyen 9,8%-kal, az Egyesült Királyság itt a második helyre szorult csekély különbséggel (9,7%), és őt követi Németország 8,5%-kal. A felmérések szerint 2011-ben a display hirdetések 8%-a volt videóhirdetés, míg a mobilreklámok 2%-ot hasítottak ki a display tortából. Itt az Egyesült Királyság az élenjáró, a dobogón őt követi Olaszország, majd pedig Norvégia.
Az előadás teljes anyaga itt érhető el.