A reklámkampányok egyik fontos eleme, hogy pontosan mikor futnak. Ez általában kimerül a kezdési és vége dátum meghatározásában, esetleg konkrét időpontok kijelölésében, amikor a reklámnak mennie kell.
Mivel az online hirdetések megjelenési számát (közel) valós időben lehet követni, így ezeknél további szempontokat is meg lehet határozni, így sokkal költséghatékonyabban illetve pontosabban lehet futtatni a kampányokat.
A lehetséges szempontok az idő alapú célzásnál:
- napok, órák szerinti kizárás
- megjelenések eloszlása( napi/heti fix megjelenés,egyenletes napi/heti fix)
A napok és órák szerinti célzással kizárhatjuk azokat az időpontokat, mikor hirdetésünk nem releváns(pl.:este napszemüveg). Napok kizárása esetén jellemzően a hétvégéket szokták kivenni, így például nem bombáznak ilyenkor üzleti célú hirdetésekkel, mert valószínűleg erre nem ekkor vagyunk fogékonyak.
Napok kihagyása használható akkor is, ha a kampány kevés megjelenéssel fut. Például ha csak minden második nap jelennek meg a bannerek, akkor a napokon belül erősebb a jelenlét, és így spórolhatunk.
A kizárások természetesen össze is fűzhetőek, így például elérhető, hogy péntek esténként ne jelenjen meg a bannerünk, mikor a fiatal célcsoportunk nagy eséllyel nem a monitor előtt mulatja az idejét.
Alap esetben az online hirdetések prioritásuknak megfelelően jelennek meg, addig míg el nem fogy a megrendelt ADV mennyiség vagy le nem jár a kampány. Viszont az eloszlás beállításával befolyással lehetünk arra, hogy napi/heti szinten hányszor jelenjen meg a reklámunk. Egyenletes eloszlásnál a rendszer 5 percenként ellenőrzi, hogy hányszor jelent meg a banner, és az "elhasznált" és az az napra tervezett ADV alapján osztja be, hogy még hányszor fog. Ez az opció különösen fontos, ha nagy látogatottságú oldalra helyezzük el a hirdetésünket, és félő, hogy kis idő alatt elfogy a megrendelt megjelenés.