Október 2-án tudhatja meg a nagyközönség az idei IAB MIXX Awards nyerteseit. Ők együtt, az iparág „legjeit” képviselik. Az összesen 14 kampány és 13 egyedi megvalósítás kategóriában szereplő 111 díjra esélyes 30 országból került ki az USA-n kívül - ezek neveit már hivatalosan is közzétette a szervezet. Az idei év újdonsága a Standard Rich Media Display Ad (standard rich media hirdetések) kategória volt, amely tükrözi, hogy a piac jelentős mértékben elfogadja a hivatalos IAB Rising Stars hirdetési formátumokat, melyek ma már kulcsfontosságú részét képezik az IAB standard hirdetési portfóliójának.
Az IAB egyik fontos törekvése, hogy "megtalálják az összhangot a minőségi kreatív és az impozáns technológia között" - nyilatkozta David Doty, az IAB ügyvezető alelnöke -, ezért alkották meg a Rising Stars display típusokat, melyeket számos hazai adszerver is használ. Hivatalos IAB tagként az Adverticum AdServerében is elérhetőek az Rising Stars display típusok.
Ezek segítenek abban, hogy a reklám ne csupán egy statikus hirdetéssel legyen egyenlő, hanem lehetőséget adjanak a márkáknak, hogy a fogyasztókat a merész, kreatív hirdetésekkel (történetekkel) még inkább elkötelezzék. Itthon is kezdenek ráébredni arra, hogy érdemes ezeket a formátumokat használni, hiszen interaktív kommunikációt biztosítanak a célközönséggel, és ezáltal sokkal inkább felkelthetik a fogyasztók érdeklődését.
A történet szó nem véletlenül szerepel itt, hiszen ezek a formátumok komplex sztorik bemutatását is lehetővé teszik (storytelling), vagyis egy márka, termék teljeskörű, részletes megismertetésére, valamilyen vicces, érdekes keretbe helyezésére kiválóan alkalmasak. Hazai példánál maradva: az AdServer rendszerében mindezek ugyanúgy elérhetők, mint bármely más formátum, így elég csupán a kreativitást előtérbe helyezni, és a technológia támogatásával szárnyalhat a fantázia.
A reklámozás során nem csupán azt kell átgondolni, hogyan lehet megfelelően közvetíteni az üzenetet, hanem azt is, hogy vajon miért is érdekelje mindez az embereket? Meg kell találni azt az utat, ahogyan felkelthetjük az érdeklődést, és elköteleződést érhetünk el - és ez az igazi művészet. Azoknak, akik a döntőbe kerültek, mindezt sikerült megvalósítaniuk.
És ha már a kreativitásra és a hatásra fókuszálunk, akkor érdemes szólni arról, hogy a MIXX Awards az egyetlen olyan verseny, amely az interaktív marketing minden fontos elemét értékeli, beleértve a stratégiát, kreatív tervezést és kivitelezést, média elhelyezést, integrációt, hatékonyságot és megtérülést (ROI).
Azt leszögezhetjük, hogy nem csupán ez a lista reprezentálja az elmúlt évek során elért legjobb kreatív teljesítményeket, viszont tükrözi azokat az erős eredményeket, amelyeket a digitális reklámozásban sikerült elérni. Hiszen a reklám önmagában mit sem ér, ha nincs mögötte tudatos, kemény munka.
A 2005-ben alapított MIXX Awards kiemelkedőnek számít abból a szempontból, hogy a kreatív kiválóságot és a valódi teljesítményt is elismeri. Október 2-án pedig kiderül, kik is azok, akiknek mindezt sikerült elérniük, és valóban kiemelkedőnek számítanak az iparágon belül.
Idén tavasszal a CEMP Sales House és az Adverticum közös kreatív pályázatán nálunk is versenyre kelhettek és értékes nyereményeket zsebelhettek be a legjobb hazai rich media kampányok, mely szintén azt reprezentálja, hogy nálunk is egyre többen keresik ezeket a formátumokat, és - szerencsére - sikerrel alkalmazzák őket.
A MIXX Awards-on idén debütáló kategóriába - IAB Standard Rich Media Display Ad - összesen négy kampány jutott be: Filmstrip, Billboard, Medium Rectangle, és Portrait formátumokkal.
Íme egy kis ízelítő az Alfa Romeo Filmstrip kampányából.
Forrás: community.microsoftadvertising.com
A MIXX Awards döntősök névsora itt érhető el.
Az eseményre az IAB hivatalos oldalán lehet regisztrálni.
Forrás: adoperationsonline.com