Az IAB idén februárban mutatta be legújabb banner formátumait, melyekből kettőt már az Adverticum AdServer NG felhasználói is használhatnak. A Filmstrip és Csúszó (Slider) display típusok közös tulajdonsága, hogy a felhasználó az oldal elhagyása nélkül juthat plusz információkhoz, extra tartalmakhoz.
Ahogy korábbi bejegyzésünkben is írtuk, az új bannertípusok célja, hogy vonzóbbá tegyék a reklámozók számára az display hirdetéseket, emellett meg kell felelniük az alábbi 5 területen is: márkázás, felhasználói élmény, funkcionalitás, oldal integráció, adoptálhatóság.
Mindkét hirdetés esetén normál esetben egy hagyományos bannert lát a felhasználó, mely interakcióra további információkat mutat magából A Filmstrip bannert görgetve juthat az internetező plusz tartalomhoz, míg a Csúszó banner kattintásra eltolja a site-ot és egy teljes oldalas hirdetést jelenít meg.
Filmstrip
A hirdetőknek egy több filmkockából álló, például 330x1300 kreatívot kell létrehozniuk, ami filmszalag szerűen jelenik meg jelen esetben egy 330x247-as bannerben. A filmszalag aktuális, látszódó filmkockája változtatható görgetéssel, klikkeléssel, érintéssel és lebegtetéssel. A filmkockák mérete és száma szabadon választható.
A példánkban a filmstrip úgy működik, hogy a hirdetési zónába feltöltött 330x1300-as kreatívot a banner mérete 5 szegmensre osztja. A filmszalag 5 filmkockája lehetővé teszi, hogy egy hirdetésben a vásárlási folyamat mind az 5 lépése összehangoltan megjelenjen. (márkatudatosság kialakítása, érdeklődés, vágy és vásárlási szándék felkeltése, hűség kialakítása) Megfelelő targetálással a banner képes kiválasztani az adott oldal tartalmához leginkább illő filmkockát, és azt jeleníti meg. Ez a megjelenési forma lehetővé teszi a hirdetés kiszolgálását mobil eszközökre és táblagépekre is!
Csúszó banner (Slider)
A Csúszó banner egyesíti a böngésző ablakhoz ragadó és oldalkitoló hirdetések előnyeit. Az oldal alján, a tartalom felett megjelenő reklám megfelelő gombjára kattintva pedig egy új, teljes képernyős banner tolja ki a weboldalt.
A Csúszka rész biztosítja, hogy a felhasználók észrevegyék a hirdetést, míg az Oldalkitolón az oldal elhagyása nélkül lehet bővebb információkat nyújtani a termékről, hasonlóan egy minisitehoz. Az oldalkitoló bezárásával az internetezők visszatérnek az oldalra.