Adverticum Adserver

Redesign a hatásosabb hirdetésekért?

2009. augusztus 11. 16:43 - Prím Letöltés

Egy oldal kinézetének megújítása mögött több dolog is meghúzódhat, kezdve a kezelés racionalizásától, új funkciók integrálásánál át egészen addig, hogy a rendszert hajtó motor megújul, és ezt akarják egy ráncfelvarrással is kihangsúlyozni.

Bármi is legyen az oka a változtatásnak a usability, tartalom, esztétikum hármas mentén alakulnak az átalakítások, csak az a kérdés, hogy mi kerül előtérbe. A megújult külső nem csak a felhasználóknak jelent változást, hanem a hirdetői szempontból is új lehetőségeket rejt. Egy hirdetés-szűz oldalra a jobb oldalra és a képernyő tetejére tudnak a legegyszerűbben bannert elhelyezni. Ezeknél azonban vannak sokkal hatásosabb helyek is. Az a kérdés, hogy egy redesign során a hirdetések elhelyezésének mekkora szerep jut, hiszen egy jobb helyért több pénzt lehet kérni, míg esztétikai szempontból nem a képernyő közepén elhelyezett színes banner a legjobb megoldás. 

A Nemzeti Sport Online-t a napokban újították meg. Arról, hogy a korábbi vagy a jelenlegi design volt a jobb, arról nem szállnék vitába, inkább nézzük meg hogy a fazonigazítás, hogyan befolyásolta a hirdetéseket.

 

 

A régi változattal megegyezően a logo mellett található egy leaderboard(728X90) zóna. Ehhez nem sok értelme lett volna nyúlni, de lentebb tekintve láthatjuk, hogy komoly változások történtek.

A korábban a hirdetések körbevették a fő tartalmat egy keretet adva az oldal lényegi részének, ezeken túl már ritkán kerülhetett a sporthíreket kereső olvasó. A banner helyek egyenletesen voltak elrendezve, 1-1 felül és alul, 2 oldalt.
Ehhez képest az új design esetében nagyobb a reklámkoncentráció az oldal felső 1/3-ában. Emellett a hirdetéseknek tagolási szerep is jutott. A fő hírek alatti banner ketté választja az oldalt, alatta a régebben futó anyagok mennek, közbeszúrva egy videóval, viszont itt már csak oldalt találkozhatunk egy hirdetési zónával.
És ez milyen változásokkal jár hirdetői szempontból? A képen látható piros vonal mutatja, hogy a két leggyakoribb felbontás esetén az oldal betöltődésénél mit lát meg a felhasználó. Míg napokkal ezelőtt 2-2,5 reklámba futottunk bele a megjelenés alkalmával, addig most ez a szám megnőtt 3-4-re. Tekintve, hogy az összesen 5 hirdetési terület van az oldalon, ez elég komoly különbségnek tekinthető.
A korábban már említett "oldal elválasztó" bannernek nem csak esztétikai szerepe van, hanem vélhetően hatásosabb is lesz, mint a korábbi vízszintes zónák. Ennek oka, hogy a rajta keresztül vezet az út az oldal második felére, így a banner vakság esete kevésbé áll fenn, mint az oldal szélein elhelyezett reklámok esetén.
Kérdéses lehet, hogy mi lesz a sorsa a görgetés utáni területeknek. Ugyebár oda csak 1 hirdetés jutott, de az oldal széle, még kifejezetten szellősnek tűnik, oda kerülhetnek további modulok, magasabb, skyscraper típusú hirdetés vagy egy új zóna is.  Az oldal közepe jelenleg teljesen reklám-szűz, ami szimpatikus lehet az olvasóknak, ráadásul ide reklámot beszúrni két élű fegyvernek tűnik, főleg annak fényében, hogy a tartalom is elcsúszna. Ellenben a jelenleg még koncepció mentesnek tűnő hírek sorrendjén változtatva, egy csoportba rendezve például a baseball témájú híreket, már a főoldalon szponzorált tartalmat lehetne kialakítani.

 

 

Már csak annyi kérdés maradt, hogy a változtatások azon túl, hogy az oldal felhasználásán javítanak, hirdetési szempontból is további előnyt jelentenek, és ugyanakkora mennyiségű hirdetés többet érhet pusztán az áthelyezések miatt vagy ez az egész csak parasztvakítás. Lehet szempont az oldal átalakításnál a hatékonyabb banner elhelyezés vagy ez csak az utolsó szempontok egyike?

Szólj hozzá!
Címkék: banner tervezés

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr431303095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.