Adverticum Adserver

Kulcsfontosságú márkaépítő formátum a videóhirdetés

2019. július 25. 11:36 - Adverticum AdServer

Az IAB Europe időről időre közzéteszi digitális videohirdetésekre fókuszáló jelentését, melyben az ilyen típusú reklámokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálják. A tavalyi adatokat és az idei Interact konferencián publikált 2018-as AdEx Benchmark eredményeket vettük jobban szemügyre, amely az európai digitális hirdetési paic körképét mutatja, beleértve az aktuális trendeket és költéseket is.

A szervezet a videós attitűdöket vizsgáló felméréshez szükséges hiteles mintához egy online kérdőívet használt az európai piacon, melyre 450 visszajelzés érkezett 2017 októbere és decembere között. A kutatásban hirdetők, ügynökségek és kiadók is részt vettek, összesen 31 piac bevonásával készült a jelentés. A 2018 márciusi adatokat elemző kivonat immáron a második elemzés volt ebben a témában. (A harmadik felmérés is lezárult már, a hivatalos adatokat a szervezet még nem publikálta.)

Úgy tűnik, továbbra is az in-stream formátumok – vagyis a pre-roll, mid-roll és post-roll – dominálnak, miközben az out-stream és az in-banner iránti kereslet is növekszik. Az AdEx Benchmark adatok alapján növekedés tekintetében az out-stream és a mobilos videohirdetések voltak a meghatározó videós formátumok 2018-ban, az összes vizsgált piacon ez kétszámjegyű volt. Az out-stream 44,7%-kal nőtt átlagosan, az in-stream esetében ez 19,7% volt. Összességében a gyarapodás 30,9%-os volt, ezzel pedig immáron a display piac 33%-át teszi ki ez a szegmens.

adex-q4-d2-no-cta-768x438.png

A digitális videó ma már szinte megkerülhetelen eszköz a digitális reklámpiacon, a válaszadók több mint 90%-a használja ezt a csatornát a hirdetéseihez.

Emellett pedig egy kulcsfontosságú márkaépítő formátum, és az ezzel kapcsolatos beállítódottság is sokat változott. Míg korábban az adott tartalomra vonatkozó klikkek alapján értékelték egy videó teljesítményét, addig mostanra a láthatóság ugyanolyan fontos mutató lett, ha nem fontosabb. Már egyre kevésbé számít a klikkelés, mint mérőszám, egyre inkább az kerül előtérbe, látta-e az adott felhasználó, eljutott-e hozzá az üzenet.

Ezek a tartalmak már teljesen máshogyan működnek, mint a korábbi videóhirdetések. A natív formátum analógiáján illeszkednek a nézői élmény természetes formájához. Az igazi videotartalmakat kevésbé érzi hirdetésnek a felhasználó. A márkaépítő hirdetések esetében lényeges szempont, hogy illeszkedjen az adott kontextusba, releváns legyen. Olyan ez, mint egy kreatív történetmesélés.

Az Adverticum AdServerében a VAST kiszolgálás révén képes a videolejátszásba beékelődni az adott hirdetés, amely teljes mértékben IAB szabvány szerint működik. Ezzel a videózás közben, ennek környezetéhez illeszkedve érhető el az adott felhasználó, nem zökkentve őt ki természetes közegéből.

Az Adverticum kínálatában számos videós hirdetési lehetőség található.

Az AdServerben elérhető videós megoldásokról bővebben itt olvashatnak.

adv_video_kep.png

Pozitív eredménye a videós felmérésnek, hogy a kiadók kétharmada állította azt, hogy az inventoryjuk több mint 81%-a átugorható tartalom, és csak egyharmaduk mondta, hogy szintén ugyanilyen arányban van nem átugorható hirdetésük.

A hírek és a sport a leginkább kedvelt tartalomtípusok, amelyben a digitális veidohirdetések megjelennek. A social videók szintén nagy népszerűségnek örvendenek, mert ezek könnyen és gyorsan megoszthatók, ami még vonzóbbá teszi ezt a lehetőséget a hirdetők számára.

Az ügynökségek 80%-a cross-screen kampányokat használ. Nem csupán azért, mert a célközönséget így különféle csatornákon keresztül szólíthatja meg és érheti el, hanem ezáltal TV-s kampányok elérését is ki tudják terjeszteni.

A felmérésben résztvevők több mint 80%-a a digitális videohirdetésekre fordított beruházások, illetve bevételek növekedésével számol az elkövetkezendő 12 hónapban.

Az európai digitális hirdetési piac jelenleg 41,9 milliárd dollárra rúg, melynek hajtóerejét a videó és a mobilos hirdetések képezik. Miután 2015-ben a TV-s hirdetési költségeket túlszárnyalta az online szektor, most már ott tartunk, hogy a digitális videohirdetések közel felét programozott módon értékesítik (46,5%). A kiadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a digitális videós bevételeik direkt vásárlásokból származnak, azonban sokan programmatic módon vásárolják videohirdetéseiket.

A digitális videó népszerűségét és előretörését mi sem mutatja jobban, minthogy a hirdetők csupán 3%-a, a médiaügynökségek 5%-a, valamint a kiadók mindössze 9%-a nyilatkozott úgy, hogy nem fektetnek, illetve nem származik bevételük a digitális videohirdetésekből.

Több hirdető és ügynökség invesztál digitális videóba, mint lineáris TV-be, miközben az OTT továbbra is növekszik. Ennek ellenére a lináris TV-s hirdetések még mindig oroszlánrészét képezik a hirdetési beruházásoknak.

A digitális videohirdetések iránti kereslet minden platformon növekedett tavaly, külön tekintettel a mobil platformra és az okos TV-re. A mobil immáron túlszárnyalta az asztali gépeket, legalábbis a digitális videokereslet tekintetében biztosan. Az in-stream (vagyis a pre-roll, mid-roll, post-roll típusok) továbbra is domináns formátumoknak számítanak ezen a területen.

A célokat szemügyre véve egyértelműen a márkatudatosság erősítése a fontos. A hirdetők 73%-a és az ügynökségek 89%-a tartja ezt fontosnak digitális videokampányunknál. A többség úgy véli, a márkatudatosság erősíthető a TV-s és digitális videokampányok kombinálásával. A hirdetők kétharmada véli úgy, hogy a kettő kombinációja növeli a vásárlási hajlandóságot.

A fiatalabb generáció manapság szívesebben néz videót, mint olvas valamilyen könyvet. Több videotartalmat is fogyasztanak az eszközök széles tárházának köszönhetően. A mobilos videohirdetések iránti kereslet, igény tehát továbbra is növekszik, ezeknek a típusú hirdetéseknek fokozott hatásuk van a display hirdetésekkel szemben, így gyaníthatóan a jövő évi adatok is ezt fogják alátámasztani.

Szólj hozzá!

2019-ben is jelentős növekedés várható az adatpiacon

2019. május 23. 10:47 - Adverticum AdServer

Idén tovább folytatódik az adatpiac növekedése. Az OnAudience legfrissebb jelentése szerint a globális adatpiac mérete idén elérheti a 26 milliárd dollárt.

Ez a terület jelenleg dinamikusan fejlődő szegmensnek számít, világszinten kétszámjegyű növekedéssel számolhatunk. Mindez szorosan kapcsolatban áll a dinamikus digitális hirdetési piac növekedésével és az egyes vállalatok digitalizációjával.

Tovább
Szólj hozzá!

IAB Europe jelentés a digitális videohirdetésekről

2019. április 25. 10:27 - Adverticum AdServer

A videohirdetések a cross-screen kampánystratégia szerves részét képezik

Az IAB Europe április 17-én publikálta legújabb jelentését, amely a digitális videóhoz való viszonyulást vizsgálta és egyben képet ad a jövőbeni trendekről is.  A szervezet legfrissebb felmérése szerint a cross-screen kampányok szerves részét képezik a digitális videotartalmak.

Tovább
Szólj hozzá!

Idén is kétszámjegyű növekedés várható a digitális reklámpiacon

2019. március 05. 13:39 - Adverticum AdServer

Az idei Evolution konferencián a 2018-as digitális reklámpiaci mutatók mellett a 2019-es várakozásokról is beszámolt az IAB Hungary. A szervezet közzétette hivatalos mutatóit, mely az idei évre is növekedéssel kecsegtet.

Tovább
Szólj hozzá!

Adatvezérelt kampányok már az Adverticum AdServerben is

2019. február 18. 13:46 - Adverticum AdServer

Decemberben indult el tesztüzemben az Adverticum új szolgáltatása, januártól pedig már széles körben elérhető a DataMe DMP Adatok névre keresztelt célzási megoldás. Ez többek között azoknak a tartalomszolgáltatóknak segítség, akik nem rendelkeznek saját adatbázissal, hiszen számukra is lehetőség nyílik demográfia, ISP (internetszolgáltató) és érdeklődés alapon hirdetéseket célozni, de azok számára is, akiknek már van hasonló megoldásuk, hiszen vélhetően más típusú információkkal rendelkeznek a saját adatbázisukban az adott azonosítóról, mint ami a DataMe rendszerében elérhető.

Tovább
Szólj hozzá!

IAB AdEx Benchmark: a mobil és a videó a digitális hirdetési piac húzóereje

2018. november 14. 10:44 - Adverticum AdServer

Az IAB Europe kiadta a legfrissebb AdEx Benchmark jelentését 2018 első félévére vonatkozóan, amely az európai hirdetési piacról szolgáltat mélyrehatóbb képet – összesen 27 ország bevonásával. A ropogós adatok számos tekintetben vizsgálják a digitális reklámszegmenst.

Tovább
Szólj hozzá!

Ilyen volt 2017: megmutatjuk, milyen évet zárt a digitális hirdetéspiac

2018. július 10. 13:33 - Adverticum AdServer

google-analytics_jpg.png

Növekedés: ha egy szóval kellene összefoglalnunk az iAB Adex 2017-es, digitális reklámköltésről szóló kutatását, így jellemeznénk. A 27 európai országot vizsgáló kutatásban nemcsak a reklámpiac helyzetét ismerhetjük meg, de az egyes reklám-kategóriák alakulásáról is pontos képet kaphatunk.

 

Tovább
Szólj hozzá!

Megmutatjuk, miért választják egyre többen a digitális videóhirdetéseket!

2018. május 07. 17:06 - Adverticum AdServer

digital-video-ad-serving-template-vast-2-0-2-1024x895.jpg

Kiválóan alkalmasak a figyelem felkeltésére, a márkaismertség építésére és a felhasználókkal való kapcsolattartása: a digitális videóhirdetések népszerűsége töretlen. Nem véletlen, hogy az elmúlt években, folyamatosan két számjegyű növekedést könyvelhetett e,l a digitális videóhirdetések piaca, ebben pedig nem kis szerep jut az influencereknek. Az ezrek, százezrek, sőt olykor milliók által követett személyek videói megváltoztatták a hirdetési piacot. Ebben az írásban megmutatjuk, milyen változáson mentek keresztül a digitális videóhirdetések, milyen formájuk létezik és hogyan mérhetjük egy-egy kampány sikerét.

Tovább
Szólj hozzá!

Jön a Google Chrome beépített reklámblokkolója!

2018. február 14. 17:12 - Adverticum AdServer

blog_1.jpgMilyen változásokat hoz?

Február 15-étől igen fontos változás történik az online hirdetések piacán, köszönhetően a Google döntésének. Az amerikai vállalat ugyanis ezen a napon kapcsolja be a Chrome internetes böngészőben lévő reklámblokkoló funkciót. A közelmúltban sok kérdés merült fel ezzel kapcsolatban, ezért most igyekszünk tisztázni ezek közül a legfontosabbakat. 

Tovább
Szólj hozzá!

Vége az unalmas reklámok korszakának!

2018. január 18. 13:50 - Adverticum AdServer

beagyazott.jpgEzt hozza az adatvezérelt marketing!

A technológia és vele együtt a marketing fejlődésének köszönhetően mára minden korábbinál több lehetősége van egy vállalkozásnak arra, hogy célba juttassa üzenetét. Mindez nem véletlen, hiszen a digitalizáció, ezzel együtt pedig az okostelefonok, táblagépek és laptopok megjelenése a marketing egy új korszakát nyitotta meg. Ezek az eszközök ugyanis lehetővé teszik, hogy az aktuális hangulatunknak, tartózkodási helyünknek vagy épp érdeklődési körünknek megfelelő hirdetések jelenjenek meg.  

Tovább
Szólj hozzá!

Új kihívások előtt a reklámpiac

2017. november 29. 15:57 - Adverticum AdServer

facebook-blogba_476x249_1.jpgSzigorodnak az adatvédelmi törvények, terjednek a reklámblokkolók. 

Az elmúlt években általánossá vált, hogy a weboldalakon egyre több, sok esetben az olvasó tartalomfogyasztását zavaró hirdetések jelennek meg. Ezek a hirdetések pedig jellemzően az adott felhasználó internetezési szokásain alapuló célzási megoldásoknak köszönhetően jutnak el az internetezőkhöz. Ez a jelenség több trendet is elindított: az Európai Unió szigorúbb adatvédelmi törvényekkel állt elő, míg egyre több felhasználó döntött úgy, hogy valamilyen reklámblokkolóval tünteti el a zavaró hirdetéseket.

Tovább
Szólj hozzá!

Fontos évet jósolnak a videónak

2017. július 28. 14:14 - Czipperer Dia

2017 lehet a videó éve, bár valljuk be, kicsit már elegünk van abból, mindig valaminek az éve van.

Vannak trendek, amelyek erősödnek, háttérbe szorulnak, újabb és újabb szegmensek kapnak hangsúlyt. Úgy tűnik, idén a videó lesz az, amelyik messze kitűnik majd a sorból. A tavalyi masszív növekedés után fontos évet jósolnak az online videónak a 2017-es évre.

Abi Morrish, a MEC Wavemaker munkatársa szerint eljött a videó ideje, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint ebben az évben már az internetes forgalom 74%-át hasítja ki. A Cisco szerint 2020-ra ez 80%-ra is felkúszhat. Az eMarketer adatai alapján pedig a videó túlszárnyalja a display hirdetéseket.

Tovább
Szólj hozzá!