Adverticum Adserver

2019-ben is jelentős növekedés várható az adatpiacon

2019. május 23. 10:47 - Adverticum AdServer

Idén tovább folytatódik az adatpiac növekedése. Az OnAudience legfrissebb jelentése szerint a globális adatpiac mérete idén elérheti a 26 milliárd dollárt.

Ez a terület jelenleg dinamikusan fejlődő szegmensnek számít, világszinten kétszámjegyű növekedéssel számolhatunk. Mindez szorosan kapcsolatban áll a dinamikus digitális hirdetési piac növekedésével és az egyes vállalatok digitalizációjával.

Az OnAudience.com adatai szerint a digitális hirdetési piac értéke ebben az évben elérheti a 120,8 milliárd dollárt. A Zenith becslései hasonlóak: ők 112,2 milliárd dollárra teszik ezt.

A programmatic piac szintén rohamosan növekszik, és ennek a hirdetési modellnek bizony nagy szüksége van az adatokra. A jelentés szerint a piaci szereplők 2018-ban 75 milliárd dollárt költöttek programmatic reklámokra. Az Egyesület Államokban a digitális display hirdetések 81,5%-a programmatic kampányokból tevődött össze. A display és a programmatic jelenleg az adatpiac hajtóereje.

A GDPR bevezetése ellenére továbbra is növekszik az adatpiac. A piaci szereplőknek kulcsfontosságú, hogy információkhoz jussanak a felhasználókról, és ezáltal személyre szabott üzenetekkel vehessék őket célba. Mindez pedig jelentős mértékben növeli az online kampányok hatékonyságát.

A jelentés összes vizsgált országában kétszámjegyű növekedést jósolnak erre az évre.

Az adatok alapján évről évre egyre jobban növekszik ez a szegmens: 2018-ban 5,1 milliárd dolláros gyarapodást rögzítettek, idén pedig ezt is meghaladó, 5,4 milliárdos bővülést várnak. 2017-ben volt a legjelentősebb a növekedés üteme az elmúlt 2 évet szemügyre véve: akkor 36,3%-os volt ez az arány, tavaly pedig 32,4%-os. Tekintve, hogy most már egy stabil pozícióból való elmozdulás lesz, a növekedés mértéke ugyan nem lesz olyan nagy százalékosan, de még így is eléri a 26,6%-ot.

adat_1.png

Kétségtelen, hogy a világ legnagyobb adatpiaca jelenleg az Egyesült Államok (a 2018-as adatok alapján) a maga 60%-ával, Európán belül pedig az Egyesült Királyság büszkélkedhet ezzel a címmel, amely világviszonylatban a második helyen áll a sorban. A becslések szerint az USA idén is uralni fogja a dobogó legfelső fokát, azonban az Egyesült Királyság átadja majd a helyét Kínának, ahol jelentős fejlődésnek indult az adatpiac. Itt 95,5%-os volt az éves növekedés.

adat_2.png

Az Egyesült Államokban a programmatic hirdetésekre szánt költések is jelentősen gyarapodtak, a jelentés adatai alapján 2018-ban a programozott hirdetésekre szánt költések fele itt összpontosult világszinten. Európai viszonylatban az Egyesült Királyság a legnagyobb programmatic és adatpiac, azonban az OnAudience eredményei alapján kétségtelenül Németország tekinthető a leggyorsabban növekvőnek (az adatok terén) a legnagyobbak között a maga 44%-os növekedési ütemével (2018-2019).

És hogy mennyire fontos az adat? Hazai viszonylatban is egyre nagyobb figyelem összpontosul a szegmensre. Immáron az IAB Hungary is elindítja az adatokkal foglalkozó munkacsoportját, melyről bővebben itt olvashattok.

Az Adverticum AdServerében pedig idén januártól elérhető az új célzási megoldás, a Datame DMP Adatok névre keresztelt adat alapú targetálás, melynek révén a hirdetők sokkal pontosabban vehetik célba a potenciális felhasználókat. Ennek révén lehetőség nyílik demográfia, ISP (internetszolgáltató) és érdeklődés alapon célozni az egyes hirdetéseket. Erről bővebben korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.

Forrás: OnAudience.com jelentés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr7714848510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.