Adverticum Adserver

„Tabletmentesen” lehet targetálni, de érdemes?

2016. június 02. 11:08 - Czipperer Dia

A táblagépek sok hirdető számára kimaradnak a látómezőből.

Akadnak olyanok, akik nem gondolják, hogy ezen a platformon érik el a potenciális célcsoport egy jelentős részét. Ha azonban egy kisebb szegmensként tekintünk rá, akkor vajon mi a helyzet?

Az tény, hogy egy kampányt nem érdemes teljes egészében tabletre optimalizálni, még akkor sem, ha éppen ennek a célközönségnek szánjuk az üzenetet. Hogy miért? Nos, mert a táblagéphasználók a nap nagy részében más eszközökön lógnak, és csak meghatározott időszakokban használják ezt a masinát.

A SMART 2016 konferencián, Papp Ádám által ismertetett mediaq kutatási adatai szerint a tabletezők általában reggel, munkakezdés előtt, valamint este, lefekvés előtt használják ezt az eszközt. Ugyan napközben is elő-előkerülnek ezek a masinák, azonban inkább csak munka, oktatás céljából.

tablethasznalat_2.jpg

A hazai eredmények arról tanúskodnak a platformok közül az Android a legmeghatározóbb a maga 78%-ával, az iOS elterjedtsége pedig 20%-os. Mindössze tehát a tabletezők táborának 2%-a használ egyéb rendszerű eszközöket.

tablethasznalat.jpg

A Statista 2015-ös és emarketer.com adatai alapján világszerte több mint 1,1 milliárd táblagép-használó van, akik 20%-a olvas digitális magazinokat is. Magyarországon ugyan jóval kevesebb ezen eszköztulajdonosok aránya: a mediaq felmérése szerint 26,9%-on áll jelenleg. Viszont ez már nem elhanyagolható arány, ha az a célunk, hogy mobileszközön érjük el a felhasználóinkat.

Persze ez alapján hivatkozhatnak arra a hirdetők, hogy csak a nap ebben a részében futtatják a hirdetésüket, de miért is tennék ezt, amikor az AdServerrel gond nélkül targetálhatják többféle platformra az adott kampányt. Ha pedig a reszponzivitás miatt aggódnánk kicsit, akkor sem kell kétségbe esni, hiszen, elég felvenni egy kampányhoz több tervet, különböző méretű bannerekkel, és mindegyiket a megfelelő módon célozni. Persze, aki egy kicsit is otthonosan mozog a fejlesztésben, megírhatja igényeihez megfelelően a kódot.

Az Adverticum AdServer Mobil Extra célzási megoldása révén pedig többféle módon is elérhetjük a táblagépet használó célközönséget. Beállíthatjuk többek között, hogy csak azoknak jelenjen meg a hirdetés, akik táblagépet használnak, de ezen belül például az is szűrhető, mekkora méretű eszközökön szeretnénk futtatni a kampányt. Ha megjelenés szempontjából nekünk a nagyobb méretű gépek az optimálisak, akkor ez alapján is szűkíthetjük az eszközök körét (milliméterben megadva a fizikai paramétereket). Operációs rendszerre szintén optimalizálhatunk, akár tervenként is, illetve célozhatjuk a SIM kártyával rendelkező eszközökre is. Ennél még pontosabb célzási beállításokat is megadhatunk, például a készülékgyártó neve vagy a márka-, illetve a modellnév szerint is szűkíthetjük a kört. [1]

Ezek a paraméterek nem minden esetben választhatók szét, azonban vannak olyan esetek, ahol indokoltnak tűnhet. Pl. a Google Nexus 9 esetében a készülékgyártó a HTC, az eszköz márkaneve a Google, a marketingnév a Nexus és a modellnév pedig a 9.

 

Ezen paraméterek egy részét lásd részletesen az alábbi illusztrált ábrán.

blog_tablet.jpg

A nagyobb méretű megjelenéshez kattintson a képre
(Forrás: Adverticum AdServer)

A nagyobb méretű táblagépek nagyon hasonló felhasználói élményt kínálnak, mint a laptopok. Vagyis, a már kicsit interaktívabb hirdetéseket is elbírja a platform, amelyeket mondjuk egy mobilon nem érdemes használni, mert a userek az eleve kisebb kijelző miatt túl zavarónak találhatják. Ezen a platformon inkább a tartalomra vágynak a felhasználók, és csak arra, amit ők szeretnének látni. Azonban nem árt megtalálni az arany középutat, hiszen, bár a táblagépek teret engednek a látványos megoldásoknak, ha túl sok ilyen tartalommal bombázzuk a célközönséget, az merőben ronthatja a felhasználói élményt, csakúgy, mint az asztali platformokon.

Ugyan a hirdetőknek egy új stratégiára van szükségük, ha ezt a célcsoportot is szeretnék elérni, azonban sokkal jobban célozható felhasználói bázissal tudnak dolgozni. Az Ericsson ConsumerLab felmérése viszont azt igazolja, hogy hazánkban is megfontolandó célozni a tablethasználó közönségre, mivel a magyar okostelefon tulajdonosok közül egyre többen rendelkeznek táblagéppel is.  Az eszközök elterjedtsége két év alatt, 2012 és 2014 között 10%-kal emelkedett, és további 11% tervezi, hogy vesz ilyen eszközt. Ami pedig még ennél is érdekesebb adat, hogy az online szolgáltatásokkal eltöltött idő 20%-a esik ezen felhasználókra. Ezen alapján mindenki döntse el, hogy érdemes-e számba venni ezt a platformot vagy sem.

 

 

 

 

[1] A mobilcélzásokhoz használt adatbázist a ScientiaMobile fejleszti és frissíti, ennek tartalmáért nem vállalunk felelősséget. Amennyiben hibát tapasztal a megjelenésekben, érdemes ellenőriznie a saját készüléke által küldött adatokat az AdServeren belül az Eszközök menüpontban található Mobil Extra adatbázis ellenőrzése funkcióval vagy ezen az oldalon: http://bit.ly/MKR9zB. Az egyes modellek azonosítása pedig user agent stringen keresztül történik, azonban nem minden gyártó teszi közzé az általa kibocsájtott stringben a pontos modellszámot. Így az adatbázis egyéb más adatokból (pl. kijelzőméret, böngésző típusa) következtet az adott modell típusára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr338764574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.