Adverticum Adserver

Nyertes bannerek egyenesen Cannes-ból

2014. július 29. 15:03 - Szili Dóra

A Cannes Lions 2014-es reklámversenyen helyezést elérő vagy shortlist-en végzett pályázatok között igazi gyöngyszemeket lehet találni. Bemutatunk ezek közül pár megoldást, amelyek az online (a versenykiírás szerint cyber) és a mobil kategóriában indultak, és értek el helyezést.

cannes.PNG

Bronzérmes: Interaktív real-time banner

A British Council hirdetése nem meglepő módon az angol nyelv tanulását szorgalmazza úgy, hogy maga a hirdetés is segít ebben. Azokon az angol nyelvű weboldalakon, ahol megjelenik a hirdetés, a banner segít egy a user által kijelölt szó értelmezésében. Az internetező kurzorral kijelöli az oldalon az értelmezni kívánt szót, ekkor a bannerben megjelenik a szó, a definíciója és a kiejtése is. Így nincs szükség online szótárban keresgélni egy cikk olvasása közben. Ez az egyszerűnek tűnő banner rengeteg tudást hordoz magában, és csak egy szimpla interakciót vár el a felhasználótól.

Itt lehet megnézni a hirdetést bemutató videót:

Bronzérmes: Átalakított pre-roll hirdetés

Az ausztrál rendőrség és a Youtube összefogásából olyan pre-roll hirdetések futottak Ausztráliában földrajzi szinten célozva, amelyekben eltűnt emberekről mutattak képet. A skip gomb helyett két lehetőség közül választhatott a user, hogy látta vagy nem látta az eltűnt személyt. Ezzel, abban az 5 másodpercben az aktuális videó előtt sokkal fontosabb döntés elé állították az internetezőt, mint az egyszerű skippelés. A user ezért jobban átgondolta a válaszát, és újra ránézett az eltűnt személy fényképére. Egyszerű, de mégis lényeges különbség.

Itt lehet megnézni a hirdetést bemutató videót:

Shortlist-es: Szó szerint ragadós mobil hirdetés

A Pattex, erős ragasztókat gyártó cég image kampányt indított, amelynek mobil hirdetését küldték el a Cannes-i versenyre. Az egyszerűnek tűnő mobil hirdetés úgy működött, hogy a mobil weboldal alján akkor vált csak láthatóvá a user számára, hogyha az oldal legaljára ért a görgetésben. Ezután még egy húzással már a weboldal alját “emelte meg”, ezzel láthatóvá téve az “oda ragadt” hirdetést. Talán leírva nem a legegyszerűbb, de a kép jól bemutatja a működését, vagy a videó, amit a Cannes Lions archívumban lehet megtekinteni (regisztráció után).

pattex cannes.PNG

Shortlist-es: Interaktív kutyus

Egy Braziliában működő, kutyák örökbefogadásával foglalkozó szervezet úgy gondolta, hogy mielőtt arra kérnék az embereket, hogy fogadjanak örökbe egy kutyát, először megmutatják, milyen érzés az, ha van egy kutyus, aki ragaszkodik hozzád. Érdekesen hangzik ugye?! A hirdetést mobil környezetben valósították meg egy magazinos alkalmazáson belül. Egy édes virtuális kutyussal célozták meg a felhasználókat, amely a tartalom mellé egyszer csak besétált, és onnantól kezdve követte a usert lapozás közben. Emellett játszani lehetett vele, érintéssel simogatni vagy pacsit kérni tőle. A magazin végén aztán a user elért egy egész oldalas hirdetéshez, ahol a kutyus megállt, és megjelent az örökbefogadással foglalkozó szervezet hirdetése. Innen már csak egy klikk, és a felhasználó tovább mehetett a szervezet céloldalára.

A kutyás kampány bemutatóját itt lehet megtekinteni:

Az összes nyertes munka itt érhető el (regisztrációt követően).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr166556905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.