Tippek a hatékonyság növelésére
A retargeting (újracélzás) az egyik olyan digitális trend, ami már szerepelt egy korábbi bejegyzésünkben - Top 6 digitális trend idén, és amely még mindig vár a nagy áttörésre itthon. A technológiai háttér már régóta adott, többek között az Adverticum AdServerében is elérhetőn M.O.R.E. néven, de a használata még gyerekcipőben jár.
Szeretnénk, ha a hirdetők felismernék ennek a funkciónak az előnyeit, és kiaknáznák a benne rejlő lehetőségeket, ezért hoztunk pár külföldi tippet, mert ugye a tapasztaltak tanácsaira mindig érdemes odafigyelni. Az Advertise.com blogján található ötletek a retargeting kampány kezdeti lépéseiben és a futása alatt is hasznára válhatnak a marketingeseknek.
1. Határozd meg a CPA célodat
Mennyit költenél online reklámokra, hogy egy lead-et vagy egy konverziót szerezz? Ez a CPA (Cost Per Acquisition) azaz az egy konverzióra számított költség, amelyben a konverzió az a felhasználó által végrehajtott esemény, amelyet az online kampány hatására hajt végre, így elvárt eredménynek tekinthető a hirdető részéről, például: regisztráció, rendelés stb..
A CPA alapján lehet hatékonyan meghatározni azt, hogy a remarketing kampány milyen árazási stratégia alapján fusson online - kattintás alapú (CPC), megjelenés alapú (CPM), vagy ha van rá lehetőség, akkor akár CPA alapon. Korábbi kampányoknál érdemes ezeket a mutatókat kiszámolni, hogy megtudjuk, melyik árazás felel meg az igényeinknek a legjobban.
2. A kreatívnak kell bevonnia a usert
A kreatívnál fontos, hogy a design kiváltsa az engagement-et. Egy ideje már nem hallottuk ezt a buzzword-öt, de továbbra is fontos, hogy elérjük a bevonódást a kreatívunkkal, ha online hirdetünk. A felnyíló, eltakaró, felugró hirdetések ugyan felkeltik a user figyelmét, de egy beágyazott hirdetés is megnyerheti magának azt, ha interaktív megoldás van benne vagy a bannerben elindítható videó például. Ha nem is kattint a user, a márka ismertségére jobb hatással lesznek az ilyen típusú hirdetések.
3. Releváns felhívással célozzunk
Mivel a retargeting is egy célzási forma, itt is fontos gondolni arra, hogy a különböző szegmenseket releváns felhívással célozzuk meg, a retargeting esetén arra kell gondolni, hogy mi az, amit az egyik típusú user látott, mi az, amire a másik típusú user kattintott, és így tovább, és a cookie technológia alapján becélozhatók ezek a különböző userek számukra releváns üzenettel.
4. Gondoljuk át a retargeting kampány hosszát és megjelenési gyakoriságát
A kampányhoz egy optimális hosszúságot és gyakoriságot meghatározni nem könnyű, de döntő jelentőségű, mert ezek alapvetően hatással vannak a konverziós rátára és a megtérülési mutatóra (ROI). Fontos továbbá azért, mert a legelterjedtebbnek számító CPM árazáskor minden hirdetés után fizetni kell az elért hatástól függetlenül, így az optimális beállítás a hirdető érdeke. A kampány hosszakor leginkább a felhasználó döntési idejéhez kell alkalmazkodni, hogy még a döntés meghozatala előtt és közben próbáljuk meggyőzni, a valószínűsíthető döntés meghozatala után meg már ne.
A gyakoriság esetén pedig azt kell mérlegelni, hogy mennyire ismert már a márka és mennyire tudja befolyásolni az új vásárlókat. Ha kevésbé ismert a márka, akkor a gyakrabban való megjelenés segíti a célok elérését, de egy ismertebb márka esetén a kampány hossza és a gyakoriság is lehet rövidebb és ritkább, mert felesleges azt a közönséget mindenhol megcélozni újra meg újra, akik már régebben is valószínűleg kapcsolatba kerültek a márkával.
5. Az optimalizálás a kulcsa a jobb eredményeknek
Ráadásként nagyon fontos minden egyes retargeting kampánynál, hogy kövessük az eredményeket futás közben, elemezzük ki azokat a mutatók alapján, és optimalizáljuk a beállításokat, ha szükségesnek látjuk, majd pedig a végén megláthatjuk, hogy mi volt jó döntés, és min lehetett volna még változtatni. Mint már említettük, az egyes kampányoknál tapasztaltak a jövőbeni kampányoknál is hasznunkra lesznek a döntésekben.
Forrás: http://blog.advertise.com/5-retargeting-tips-every-marketer-should-know