Adverticum Adserver

Az online reklám megelőzte a TV-t

2014. április 28. 10:51 - Szili Dóra

Az online reklámokra költött pénz az Egyesült Államokban a tavalyi adatok alapján megelőzte a TV-re kiadott reklámköltést (az IAB és a PricewaterhouseCoopers (PwC) U.S. felmérése szerint), ami egy igen nagy lépcső volt a digitális reklámipar számára. A kutatás szerint 42,8 milliárd $ volt a bűvös szám, amely minden bizonnyal hatásosan megalapozta az online iparág résztvevőinek optimizmusát a piac jelenével és jövőjével kapcsolatban. A ClickZ oldalán hasonlóan derűlátó gondolatait osztotta meg Gary Stein is, aki az új cikkében összegyűjtött 4 jelet arra, hogy szerinte miért fognak az online reklámok tovább nőni a következő években is.

Hazai viszonylatban jelenleg az online reklám a nyomtatott hirdetések elé küzdötte fel magát, de a TV reklámok most még nagyobb szelettel rendelkeznek a 2013-as MRSZ reklámtortából. A nemzetközi trendek hatására azonban az itt felsorolt online növekvést előidéző 4 jel a mi térségünkre is előbb-utóbb kifejtheti előnyös hatását.

trend.jpg

Az Internet még alakulóban van

A legnyilvánvalóbb jel a további növekedésre, hogy a digitalizáció beszivárog az életünk minden területére, előbb-utóbb minden online csatornává/eszközzé válhat. Ennek következtében a közönség elérésére is új módszerek kellenek, vagy megszokott módszerek új köntösben, de a lényeg, hogy van hova fejlődni. Maga a tévézés és a TV-k is átalakulóban vannak, de a jövő okos tévéin vagy a hálóról érkező TV műsorokban megjelenő reklámok már nem TV reklámok lesznek, hanem online reklámok, és így elmosódnak a határok az eszközök között.

A mobil is része az online mixnek

Amerikában és a magyar piacon is (az IAB Adex NORI felmérése szerint) a mobil hirdetéseket az online részeként mérik, de külön csoportosítják a számait, így látható, hogy a mobil az egyik leggyorsabban növekvő tagja a reklámmixnek. Az okostelefonok és tabletek elterjedése magával húzza a hirdetők reklámköltését is az egyre mobilabb felhasználók elérése miatt, így nem kérdés, hogy a jövőben ez is fontos része az online várható növekedésének.

Pontosabb célzás, hatékonyság növelés

A hatékony online reklámozás egyik alapja a pontos célzás. Az online hirdetéskiszolgáló rendszerek segítségével a weboldalak és az internetezésre használható eszközök alapján is elérheti célcsoportját a hirdető. De az, ami igazán hatékonnyá teszi egy kampány elérését az, ha pontosan ismerjük egy weboldal hirdetési felületeinek hatékonyságát, vagyis ismerjük, hogy a látogatók, hogyan reagálnak a hirdetésekre, vagy reagálnak-e rá egyáltalán. Ha előzetesen megvizsgáljuk például, hogy az egyes hirdetési felületeket, milyen megyéből, milyen eszközzel nézték, akkor a tartalomszolgáltató pontosabban tudja tervezni a hirdetési felületei hasznosítását, és a hirdetők kampányai is a pontosabb célzással hatékonyabb eredményeket érhetnek el.

Új és új lehetőségek

Az online reklámok terén ami biztos, hogy mindig van lehetőség valami újra. A hirdetők is nyitottak az egyedi megoldásokra és keresik azokat, akik segítenek kigondolni és megvalósítani az egyedi és különleges lehetőségeket, amelyet a márkájuk megérdemel. Az internet nagy játszótér az innovatív ötleteknek, legyen akár szó a banner megjelenéséről, a tartalomszolgáltató weboldalával való együttműködéséről vagy a pontos célzási eszközökről, a lényeg, hogy a képzelet és az internet elég közeli barátok.

Forrás: ClickZ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr836094264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.