Adverticum Adserver

A legidegesítőbb karakterek a külföldi online médiában

2013. szeptember 13. 10:52 - Adverticum AdServer

És vajon nálunk is?

A Digiday egy kis utánajárással vicces kis bejegyzésében összeszedte az online média legidegesítőbb személyiségeit. Vajon magyar honban is megtalálhatjuk őket?

liz-lemon-eye-roll-o.gif

A média tervező, aki el van szállva magától

Szinte még csak most végzett a felsőoktatásban, de már több százezer forintokról dönt a média tervezés során. Úgy gondolja, hogy ez azért van, mert isteni média tervezői tehetséggel született a földre. A meetingekre “vörös szőnyegen sétál be”, nassol valamit, aztán a közepe fele távozik. Nem igazán tisztel másokat, mert tudja, hogy nála van a hatalom. Szinte saját magával sem áll szóba, ezért kollégái rossz szemmel néznek rá. Vajon ez egoizmus, vagy csak erős öntudat náluk?!

A törekvő ügynökségi kreatív

Szinte minden főbb ügynökségnél dolgozik egy ilyen forma, akit csak egy dolog érdekel: a hírnév. Ez alapján a teljesítmény nála tisztán a Lion-ök, Clio-k és Pengék száma határozhatja meg, és minél több díjat nyer, annál beképzeltebbé válik. Különleges ismertetőjegyei lehetnek: kalap, napszemüveg viselése a szobában is, és érdekes alakzatú arcszőrzet növesztése.

A lejárt lemezt játszó kreatív

Sok mindent letett az asztalra, kiérdemelte az iparág tiszteletét, de ennek már több éve. Kevéssel járul hozzá az üzlethez, amivel még kiérdemli a zsírosnak számító fizetését, de túl idős már ahhoz, hogy kirúgják, az állandó berendezés részévé válik. Ideje nagy részében díjátadókon zsűrizik. A hierarchiában magasan helyezkednek el, így hatékonyan tudja blokkolni vagy kirúgni azt, aki friss ötletekkel érkezik. Így végül is csak kevesebb olyan ember lesz a jövőben, mint ő maga.

Az ügynökség eszmei vezetője, aki nem foglalkozik ügyfelekkel

Ezeket az arcokat azért fizetik, hogy twitteljenek, blogoljanak és konferenciákon vegyenek részt. Ők “értékelik” az új és fejlődő technológiákat és koncepciókat, általában anélkül, hogy a gyakorlatban bármit tennének velük. De egy blog posztban nagyszerűen szakértenek.

Az idős sales-es

Ez a típus kicsit már későn váltott pályát, egy egészen más karrier után nyargalt át a digitális értékesítésre. Kicsit fura, hogy a kapcsolatépítés céljából 23 éves média tervezőkkel iszogat, akik a gyerekei is lehetnének. Na de a networking, az networking.

Az öribari értékesítő

A reklámipar mindig is a kapcsolatokról szólt és szólni fog. A leghatékonyabb értékesítő az, aki látszólag valódi barátságba kerül a vevőkkel, és a haverkodás mellékágaként értékesíti a felületeket. Ezt a folyamatot nem nagyon lehet siettetni, de az öribari értékesítő nem tud erről. Ő úgy gondolja, hogy a személyes ajándékok valahogy rögtön eljuttatják arra a kebelbaráti szintre. A közösségi oldalakon szereznek infót a “célszemélyről”, és úgy tesznek, mintha a legjobb barátjuk lenne. De ez nem olyan egyszerű, mint ismerősnek bejelölni valakit.

Az account

Hálátlan egy feladat közvetítő csatornaként élni az ügynökség és az ügyfél között, de a legtöbb ügynökségi munkatárs nem szánja meg az account-ot. Annak ellenére, hogy sokat dolgozik azon, hogy megkedveltesse magát a cég többi tagjával, a nap végére akkor is account marad, akiről azt gondolják, hogy Cosmo-t iszik ha kirúg a hámból, és Szex és New York ismétléseket néz a hétvégén.

A teljes pénzügyi osztály

Nincs mit tenni, ezek az emberek egyszerűen unalmasak. Az a munkájuk, hogy mindenki életét nyomorultabbá tegyék. Állandóan. A médiások elég következetesen utálják a pénzügyiseket, hiszen senki sem szeret pénzzel, számlákkal vagy a teljesítési határidőkkel foglalkozni.

A PR-es szakemberek

Ennyi talán elég is róluk.

Forrás: http://digiday.com/agencies/the-10-worst-people-in-digital-media/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr285510566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.