Adverticum Adserver

Feltörekvő sztárok mobilon

2013. július 23. 16:03 - Szili Dóra

A mobil eszközök térhódítása egyre nyilvánvalóbb, hiszen egyre nagyobb szerepet töltenek be az életünkben és időnkben, ezáltal a tartalomfogyasztási szokásainkat is jelentősen befolyásolják. Maguk az okostelefonok is egyre elterjedtebbek, de vajon a mobil marketinget milyen szinten alkalmazzák a hirdetők, és a mobil hirdetéseket hogyan fogadja a közönség?

Maguk a mobil eszközök, az okostelefon és a tablet, több új előnnyel rendelkeznk a hirdetők szemében is, amelyekre alapozva érdemes áldozni a mobil marketingre. Az egyik legfőbb az, hogy milyen nagy mértékben nő a mobil eszközökkel való időtöltés, hiszen szinte mindig nálunk van, akkor foglalkozunk velük, mikor mást nem csinálunk aktívan, pl. utazunk, vagy akkor, amikor egy másik képernyőre is megosztjuk a figyelmünket.

A másik kiemelkedő előny az eszközökre való pontos célozhatóság, hiszen a technikai paraméterek (operációs rendszer, mobil böngésző, képernyőméretek stb.) alapján jól elérhetők a különböző készülékek használói, valamint a GPS funkció lehetővé teszi, hogy az alkalmazásokban a földrajzi helyzet alapján targetáljanak hirdetéseket. Ezek az előnyök jó alapot biztosítanak a hatékony mobil hirdetésekhez, amelyeknek a felhasználó szempontjából a legfontosabb tulajdonságuk a megjelenésük.

A kezdeti display hirdetésekhez hasonlóan a mobil hirdetések is alapvetően egyszerű kreatívok és beágyazottan jelennek meg az oldalon. Ezeknek az előnye, hogy a kis képernyőn legfeljebb csak egy hirdetés látszik egyszerre, így a reklámzaj alacsonyabb, míg a hátrányok között szerepel, hogy a meglévő korlátozott méretek között a “nagy” ujjainkkal véletlenül is kattinthatunk egy bannerre. A hirdetőknek figyelembe kell venniük a felhasználó véleményét és használati szokásait a mobil marketing eszközeivel kapcsolatban, hogy olyan hirdetésekkel álljanak elő, amelyek figyelemfelhívóak az oldalon, és a tartalomfogyasztást nem akadályozzák.

Ezekhez az elvekhez és a webes display hirdetések megjelenéséhez igazodva alakította ki az IAB a Mobile Rising Stars hirdetési formátumokat, amelyek tableten és mobilon is futtathatók, és lényegesen látványosabb megjelenést biztosítanak a mobilra optimalizált oldalakon, és nem utolsó sorban elérhetők az Adverticum Adserverében.

Az IAB a comScore-al és a Vibrant Media-val közösen végzett nemrég egy kutatást, amelyben az új hirdetési típusok hatékonyságát vizsgálták. A 18 és 54 év közötti amerikai fogyasztók közül 1600-an vettek részt a felmérésben, és az eredmények azt mutatják, hogy a Mobile Rising Stars hirdetések több felhasználói interakciót váltanak ki, és nagyobb emlékezeti arányt ér el a márka és az üzenet is, mint mikor standard mobil bannereket használtak.

A résztvevők nem csak, hogy jobban emlékeztek a Mobile Rising Stars hirdetések üzenetére, de 67 százalékuk jobbnak vagy sokkal jobbnak értékelte őket a megszokott mobil bannerekkel szemben. Az újdonság varázsa is szerepet játszhatott ebben, meg abban is, hogy kétszer annyi ember került interakcióba velük a képernyőn való csúsztatás, húzás és érintés által, mint az egyszerű hirdetések esetén tették.

De mit csúsztatnak és hogyan? Ezek a mozdulatok ismerősek az érintőképernyőt használó embernek, ezért az új hirdetéstípusokhoz intuitív módon kerülhetnek közelebb, a hirdetés úgy reagál a mozdulataikra, ahogy azt alapból elvárnák tőlük.

telefon_bázis_kisebb.PNGAz Adverticum AdServerben is elérhető típusok közül a Slider, a Pull és az Adhesion hasonló megjelenéssel rendelkezik, csak alapvetően az elvárt interakcióban különböznek. Mindhárom egy kisméretű, standard bannerhez hasonló kreatívval kezdődik, amely a képernyő tetejéhez vagy aljához igazodik.
Ezek után a felhasználót arra kell rávenni, hogy vagy megérintse a kreatívot (Adhesion típus, illusztráció a képen), vagy elhúzza az ujját rajta (Slider típus) vagy függőlegesen csúsztassa (Pull típus). Ezt követően megjelenik a hirdetés második része, a teljes képernyőn megjelenő hirdetési felület, amely könnyen bezárható, és így tovább böngészhet a látogató. Ezek mellett a Full page flex az a teljes képernyős hirdetéstípus, amely interakció nélkül megjelenik a mobilböngészőben, akár egy Interstitial a weboldalon.

Az utóbbi 4 típus az AdServerből kiszolgálva a mobil eszközök álló és fekvő helyzetéhez is tud alkalmazkodni, így mindkét esetben felhasználó- és képernyőbarát marad a hirdetés megjelenése, amely kifejezetten fontos a mobil eszközről való böngészés során.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr145421685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.