Adverticum Adserver

Rich Media sztenderdizálás az alkalmazásokban - 2.

2013. január 18. 14:37 - Szili Dóra

ORMMA

Az előző bejegyzésünkben bemutattuk az IAB szervezetének MRAID projektjét, amely a rich media hirdetések app-okban való megjelenését támogatja az alkalmazás alapját biztosító API (alkalmazásprogramozási felület) sztenderdizálásával. Ez a projekt nem születhetett volna meg az ORMMA kezdeményezés nélkül. (Igen, egy újabb rövidítés, nem is tudom, melyik hangzik jobban?! :-))

Az ORMMA az Open Rich Media Mobile Advertising rövidítése, vagyis a nyílt rich media mobil hirdetés kezdeményezés elnevezése, amely mögött egy az IAB-tól független csoport áll. Azt tűzték ki küldetésüknek tűzték ki, hogy egyszerűsítsék a rich media hirdetések kiszolgálását a mobil app-okba azáltal, hogy kialakítanak egy nyílt sztenderdet és összegyűjtik a legjobb iparági gyakorlatokat (best practice), amelyeket a vezető tartalomszolgáltatók, alkalmazásfejlesztők és a hirdetők is adaptálhatnak.

Amellett, hogy ezen piaci szereplők számára több előnyt is hordoz magában a kezdeményezés (az MRAID projekt bejegyzésünkben szerepelnek ezek), a végfelhasználók szempontjából is megfontolták, hogy mely tényezők azok, amelyek hatással vannak a hirdetésekhez való hozzáállásra. A kreatív fejlesztők természetesen figyelemfelkeltő megoldásokat alkalmaznak, de a userek számára fontos a következetesség, hogy például a bannerek mindig egy kiszámítható helyen helyezkedjenek el, a kinyíló hirdetések hasonló módon és helyen legyenek bezárhatók stb.

Az ORMMA az olyan rich media hirdetések működtetését támogatja, amelyek egy vagy több funkcióval rendelkeznek a következők közül: kattintásra kinyílik és új tartalmat fed fel; videó/audio tartalmat foglal magába vagy rámutató linket; alapszintű animációkat tartalmaz, amelyekkel interakcióba kerül a felhasználó; van rá mód, hogy a hirdetés tartalmát elmenthessék vagy megosszák a felhasználók; dinamikus kialakítással a hirdetés tartalma célozható.

Az ORMMA csoportja 2010 őszén kezdte meg tevékenységét, majd az ő munkájukra alapozva és velük összefogva az IAB szervezet elkezdett dolgozni az MRAID (Mobile Rich Media Ad Interface Definitions - mobil rich media hirdetési felület fogalmai) projekten, amelyen belül nem csak fogalmakat, de egy sztenderdizált API-t alakítottak ki, melynek már a második verziója jelent meg 2012 szeptemberében. Ez a mobil hirdetési trendnek megfelelően már a HTML5 programozási nyelvet is tudja kezelni, amely látványos kreatív megoldásokat biztosít a mobil felületeken.

Az ORMMA kezdeményezés a kezdeti célját elérte, hiszen az általuk meghatározott elképzelések megvalósultak az MRAID követelményrendszerén belül, így a jövőben azon fognak tovább dolgozni, hogy megalapozzák az MRAID kompatibilis alkalmazások elterjedését a reklámpiacon.

További információk ezen a blogon olvashatók az ORMMA-ról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr1005025450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.