Adverticum Adserver

Irány a MOBIL!

2012. november 08. 20:49 - Szili Dóra

Az új generáció nem csak a technikai eszközök és technológiák nagy változását foglalja magába, hanem az új generációs felhasználókat is, akik gyermekéveik során ismerkedtek meg az internettel és a hozzá kapcsolódó eszközökkel, és lassan elérik vagy már elérték a fiatal felnőttkort. Ez alatt a magyar online reklámpiac pedig 15 éves lett. Az ebben az időszakban felcseperedett személyek a jövő célközönségét alkotják, így a hozzájuk való alkalmazkodásban rejlik a reklámpiac jövője, a marketingkommunikációs csatornák közül a smart eszközök, az okostelefonok és a táblagépek kerülnek előtérbe a felhasználók életében és médiafogyasztásában.

Az Egyesült Államok piacán már kimutatták egyes kutatások, hogy a mobil eszközök közül az okostelefonok és a tabletek képernyőjének nézésével töltött idő már meghaladja a televízió fogyasztását, de ennek ellenére még erre az ágra költik a legkevesebbet a reklámbüdzséből.

Nincs ez másként a magyar piacon sem. Ezt bizonyítja a tegnapi napon kiadott, az IAB Hungary Mobil munkacsoportja által készített Mobilhirdetési útmutató, amiből tisztán látszik, hogy a hirdetőknek haladniuk kell a korral és követniük kell a fogyasztóikat, hiszen ez az a platform, ahol akár a nap 24 órájában elérhető a célcsoport.

A telefonunkkal fekszünk és kelünk, az okostelefont és mobil eszközöket használók száma rohamosan emelkedik. A becslések szerint, míg 2010-ben 115 ezer fő rendelkeztek okos készülékkel addig ez a szám ma meghaladja a 1.5 milliót, melyből 700 ezer fő elérhető valamilyen mobil weboldalon vagy alkalmazáson keresztül. A Mobilhirdetési tanulmány nem titkolt szándéka tehát, hogy útmutatást adjon azoknak a hirdetőknek, reklámmal és online marketinggel foglalkozó szakembereknek, akik érdeklődést mutatnak a mobil hirdetések iránt.

Az IAB (Interactive Advertising Bureau) elsődleges feladatának tekinti, hogy segítse az interaktív hirdetési piacot, támogassa az iparág érdekeit és képezze a digitális piac szereplőit. A mobil hirdetési piac és a reklámszakma egyik ilyen támogató eszköze a Mobilhirdetési útmutató mellett a sztenderdizálás is, melyet az IAB Mobil munkacsoportja 2012 augusztusában jelentett be. A szabványos méretek megalkotásával, csökkenthető a hirdetők költsége és egyszerűbbé válhat az ügynökségek munkája.

A mobil hirdetések megjelenési lehetőségei bizonyos tekintetben korlátozottak egyelőre (úgy mint a flash hirdetések megjelenítése), de a HTML5 programozási nyelvben vannak még kiaknázható erőforrások. A mobil hirdetések az emelkedőn tartanak a csúcs felé. Az oda felé vezető úton támogatásra van szükségük, hogy minél jobban megvethessék a lábukat az ATL kommunikációs eszközök között.

Az adszerverek részéről technikailag már adottak a lehetőségek a mobil hirdetések kiszolgálására és könnyen megoldható, hogy az ajánlott méretek is elérhetőek legyenek a mobil oldalakon, mindössze a hirdetési zónák méretét kell megfelelően beállítani az adszerver felhasználójának. Azonban a hirdetés megjelenítésével kapcsolatban már több technikai részletet kell tisztázniuk és kezelniük, például azért, hogy a mobilon futtatott hirdetés megjelenése optimálisan igazodjon az okostelefon képernyőjéhez, egyaránt az álló vagy fekvő helyzetéhez.

A mobil hirdetésekben tehát rengeteg potenciál rejlik, akkor is, ha a legkisebb helyet elfoglaló reklámok közé tartoznak.

A Mobilhirdetési útmutató megtalálható az IAB Hungary weboldalán (http://www.iab.hu) és a következő linken: http://goo.gl/fNGcI

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr54897886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.