Adverticum Adserver

Hasznos vezérelvek hirdetőknek

2012. augusztus 14. 14:26 - Czipperer Dia

Kezdő és gyakorlott reklámozók is könnyen célt téveszthetnek. Az online és offline hirdetések közötti szakadék, a változó trendek, valamint a folyamatos fejlődés kihívást állít még a gyakorlott hirdetők elé is. Néhány alapelvre valóban érdemes odafigyelni.

Az online reklámozásnál talán sokkal több mindenre kell összpontosítani, mint a hagyományos print hirdetéseknél. Pont azért, mert megannyi lehetőséget kínál, viszont ezek megfelelő integrálása a kampányba már annál nehezebb. Nemcsak kezdőknek ajánljuk az alább felsoroltakat.

Ha egy alap marketingmixet képzelünk magunk elé (ugye a 4P), akkor világossá válik, hogy a termék/szolgáltatás, a célközönség, az ár és a hely a legfontosabb. Online esetében ez tovább szegmentálódik, ugyanis egyéb finomabb paraméterek állnak rendelkezésünkre. Itt már nemcsak az alapján tudunk célozni, hogy kinek mi az érdeklődési területe, hanem például demográfiai jellemzők szerint is.

Mobil esetében mondjuk egyáltalán nem mindegy, milyen a készülék, és adott esetben mekkora a képernyőmérete. Sokszor nagyon összetett célközönséggel van dolgunk, de pont ilyenkor jön kapóra egy adszerver, ahol egy felületen, egyszerűen indíthatjuk mobil és webes kampányainkat, akár több célcsoportnak is.

Sokszor azonban azzal a problémával találkozunk, hogy - bár szegmentáltunk és céloztunk - mégsem vagyunk elég jók. Hát sajnos az online hirdetések világában a konkurencia ugyanúgy jelen van, ami viszont pozitív, hogy itt sokkal kreatívabban vehetjük fel a versenyt ellenük.

A hirdetés kreatívja az, ahol a digitális élmény valóban megmutatkozik. A reklámoknak ez a funkciója kifejezetten a közönségnek szól, segítségével mélyebb elköteleződést és interaktivitást érhetünk el. Egy jó kreatív már képes kiemelni hirdetésünket a tömegből. Ennek célja minden esetben az, hogy bevonjuk a felhasználót. Ezért ajánlott a rich media megjelenés, amely segítségével a felhasználók interakcióba kerülhetnek a hirdetéssel.

Kreatív és célközönség után fókuszáljunk a hirdetés megjelenítésére. Okostelefonok esetében ez teljesen létező probléma, hiszen itt lényegesen kisebb, különböző méretű kijelzőkkel, eltérő operációs rendszerekkel van dolgunk, amelyek külön-külön megfelelő optimalizálást igényelnek. Továbbá az sem mindegy, hogy mikor célozzunk hirdetéseinket. Ebben segít például az Adverticum AdServer. Az emberek mobiltelefonjukat csak bizonyos helyzetekben, adott napszakban (ld. Mobilra vándorolnak a felhasználók?) használják, így könnyen előfordulhat, hogy egyáltalán nem találkoznak hirdetésünkkel.

Ezt könnyen leellenőrizhetjük, ugyanis az online reklámozás egyik nagy előnye a mérhetőség. Kampányunk teljesítményét és hatékonyságát is vizsgálhatjuk - tehát komplett kampányelemzést végezhetünk. Így mindig releváns képet kaphatunk arról, hogy a rendelkezésre álló eszközök mennyire voltak elegendőek ahhoz, hogy elérjük a kívánt hatást.

Még egy kis mobil

A mobilreklámok esetében érdemes különválasztani az okostelefon és tabletközönséget, hiszen a két készülék eltérő felhasználói szokásokat tükröz. A táblagépek esetében főként az otthoni használat dominál (65%), míg az okostelefonokat ugyanilyen arányban menet közben használják netezésre.

Ezeken az eszközökön gyakran előfordulhat - a méretből adódóan is -, hogy nem veszik észre a hirdetéseket, valamint egyszerűen átsiklik rajtuk a szem. Érdemes a közönséget interaktív hirdetésekkel aktivizálni, ugyanis felmérés is igazolja, hogy az itt látott ajánlatok később a PC-ken vásárlásra ösztönzik a felhasználókat.

Amire még érdemes hangsúlyt fektetni, az a megfelelő mobilstratégia: ez sok mindent magában foglal. Helyzettől függően ajánlott feltuningolni mobiloldalunkat, fejleszteni egy ütős mobilalkalmazást, valamint display hirdetéseket elhelyezni benne. Az ilyen hirdetéseknél a relevancia még fontosabb, ugyanis a mobilfelhasználók pillanatokban gondolkodnak, ezért még egyértelműbbnek kell lennünk, mint a számítógépek esetében.

Ha mindez megvan, mehet az üzenet - ami csupán a fantáziára van bízva.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr954711960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.