Adverticum Adserver

Célozz lokálisan - érj el globálisan!

2012. augusztus 06. 15:46 - Czipperer Dia

Örökös kérdés a hirdetők körében, vajon melyik célzás is a legmegfelelőbb számukra. Nincs rá recept - ez minden esetben hirdetés és szituációfüggő is. A sok targetálási lehetőség közül az elmúlt években egyre kedveltebbé vált a lokáció-alapú megoldás. Több felmérés is azt igazolja, hogy az erre vonatkozó költések folyamatosan nőnek.

A növekedés oka sok mindenben kereshető, az egyik talán az lehet, hogy ez a célzási megoldás évről évre fejlődik, számos lehetőséget adva ezzel a hirdetőknek. Ma már mobilkészüléken, tableten és PC-n egyaránt célozhatunk ezen a módon. Emellett a hirdetők számára nagyobb elérést biztosít, valamint a felhasználó is számára relevánsabb, aktuálisabb és személyesebb ajánlattal találkozik (pl. egy éttermi ajánlat).

Egyes becslések szerint 2016-ra globálisan a mobilhirdetések 28,3 %-a lesz lokáció-alapú. Addigra a mostani trendeket figyelembe véve a mobil lesz az egyik meghatározó hirdetési platform, és kihasználva a mobiltelefonok nyújtotta lokáció-alapú szolgáltatásokat, integrálják a mobilreklámokba ezt a megoldást - mint ahogy ezt már most is sokan teszik bevételeik növelése érdekében.

Jason Buchanan szerint a lokációs technológiában óriási potenciál rejlik, segít olyan helyzetekben, mint például azonnali véleményeket felmérő adatgyűjtésnél, vagy megfigyelni az emberek „mozgását” a városban vagy olyan helyeken, mint a bevásárló központok, üzletek.

Ezt a fajta előnyét a szolgáltatásnak sok esetben a mobilkészülékeken tudjuk kihasználni, hiszen sokkal nagyobb az esély, hogy ajánlatunk célba ér. Míg otthon, gép előtt ülve kevésbé, addig útközben az éttermi, esetleg mozi ajánlatok igencsak lázba tudnak hozni minket.

Az asztali gépeken IP-cím alapján határozható az illető földrajzi helyzete (GeoIp targetálás) - nemcsak régió, város, hanem ország szerint is -, a mobil esetében pedig a rendszerbe van beépítve a lokáció-alapú technológia. Android operációs rendszernél ez úgy működik, hogy amikor először használjuk a térképszolgáltatást, a készülék küld egy figyelmeztetést, miszerint a későbbiek során bármilyen helyfüggő szolgáltatás esetén a rendszer automatikus figyelembe veszi helyzetét. Az Apple iOS-nél pedig a felhasználási feltételekben egyértelműen le van írva az ilyen adatok gyűjtése és felhasználása, amelyet bármikor kikapcsolhatunk.

Bár ez a célzási megoldás még mondhatjuk azt, hogy gyerekcipőben jár - főleg itthon -, azonban egyre nagyobb igény mutatkozik irántuk - nemcsak hirdetői oldalról. A felhasználók is fogékonynak mutatkoznak erre a célzási megoldásra, hiszen valóban olyan üzenetekkel találkozhatnak - akár egy alkalmazás használata közben -, amelyek valóban érdekesek lehetnek számukra.

Az egyes mobilos alkalmazások egyre népszerűbbek nálunk is, tehát az ezekbe épített helyzetmeghatározásnak is van jövője. Az AdServer segítségével van lehetőség az alkalmazásokban célozni a felhasználók földrajzi helyzetére (inApp helymeghatározás) abban az esetben, ha az adott applikáció képes meghatározni a földrajzi szélességi és hosszúsági koordinátákat, és ezt az információt átadja az adszervernek. A hazai fejlesztésű olimpiai alkalmazásokban (Origo London, London Most!, Olimpia TV) is targetálhatók ilyen módon a hirdetések, ezáltal nagyobb, mégis minőségibb célközönség érhető el.

Mindez persze attól függ, mennyire fér bele a reklámozni kívánt termék vagy szolgáltatás ebbe a keretbe. A lokáció nem oldja meg az összes problémánkat, lehet, hogy hirdetésünket sokkal jobban szegmentálni kell, de mindenesetre egy jó alternatíva lehet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr254693944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.