Adverticum Adserver

Trendek a nagyvilágból

2012. június 08. 15:55 - Czipperer Dia

Mobilkampányok, rich media, in-app hirdetések - nagyjából ebbe az irányba tart jelenleg az online hirdetési piac. Az igények, a technológia folyamatosan változik, a reklámpiac is ehhez igazodik. Lássuk, mi a menő nálunk és Amerikában!

Azt hiszem, nem mondok újat azzal, hogy a mobilreklám-piac dinamikusan fejlődő terület. Európai adatokat tekintve is azt mondhatjuk, hogy a mobilhirdetések egyre népszerűbbek. Az IAB Europe barcelonai Interact konferenciáján ismertette a legfrissebb adatokat. A display hirdetések aránya 15,3%-kal, ezen belül a videó és mobilhirdetések 45%-os, jelentős növekedést tudhatnak magukénak.

Jelenleg Amerikában ez a szegmens az, amelyik a legnagyobb mértékben tör előre, és igyekszik vezető helyet kihívni magának. A technológia rohamos fejlődését tekintve, talán nem is olyan sokára sikerülhet is. Az emberek főként okostelefonokon, tableteken használják az internetet, főként reggel és a délutáni órákban (amikor utaznak).

Mivel a mobilon való vásárlás egyre népszerűbb - Amerikában az elmúlt három hónapban az okostelefon-tulajdonosok 17,4%-a döntött ez mellett -, sokan látják ezen a platformon való reklámozásban rejlő lehetőségeket is. Ezek a hirdetések komplett kapcsolatot képesek nyújtani a reklám élményétől egészen a vásárlásig. Mindezt akár útközben, bárhol, bármikor.

A felmérések azt mutatják (eMarketer), hogy a mobilhirdetéseket legtöbbször alkalmazásokban veszik észre, és ez jobban meg is ragad - később újra fel tudják idézni, mivel találkoztak. Jelenleg a felhasználók 48%-a látott valamilyen hirdetést egy-egy alkalmazásban, és ezzel vezető pozíciót tölt be jelenleg az észrevehetőség tekintetében.

Második helyen állnak az adott weboldalon látott hirdetések 46%-kal. Ez a terület érte el tavaly július óta a legnagyobb, 37%-os növekedést.

A hirdetők Amerikában egyre többet költenek in-app hirdetésekre, felismerik ennek előnyeit és hasznát. Egy alkalmazásban könnyen elhelyezhetünk releváns hirdetéseket is, melyek tartalmukban illeszkednek az oldal tematikájához.

Az emberek napi szinten egyre többet használnak valamilyen alkalmazást, tavaly például több mint 23 milliárdot töltöttek le készülékeikre. USA-t és Nyugat- Európát tekintve, a hirdetők sokkal többet költöttek ilyen típusú hirdetésekre, mint hagyományos display-kampányokra. Míg az utóbbi 934,5 millió dollár körül mozgott, addig az in-app reklámok majdnem kétszer annyira voltak sikeresek: erre a területre 1,7 milliárd dollárt fektettek.

A rich media hirdetések is egyre kelendőbbek a hirdetők körében. A Millennial Media és a Mediamind felméréséből az is kiderül, hogy ezek a típusú kampányok egyre inkább különféle platformokon jelennek meg, és nem egy helyre összpontosulnak. Tavaly óta 20%-kal nőt azon hirdetések aránya, melyeket különféle felületeken helyeztek el (okostelefon, mobilweb, tablet, Android és iOs operációs rendszer stb.). Bátran kijelenthetjük: egyre több a kreatív reklám, már a mobileszközökön is.

Fontos kiemelni még, hogy hihetetlen mértékben törnek elő a videóreklámok. Az új készülékek már nem olyan lassúak, mint néhány generációs elődeik voltak, így bátrabban választják ezt a reklámozási fajtát. A felmérés szerint a rich media reklámok 30%-a tartalmaz videót.

Ezek a típusú hirdetési mód egyre közkedveltebb lesz. Év végére vertikálisan 314%-os növekedést várnak világszerte ettől a területtől. Sokan emellett teszik le a voksukat, hiszen a felnövekvő generációt itt lehet legkönnyebben elérni.

Nálunk is fejlődés mutatkozik ezen a téren. Az adatokat tekintve Európában a videó (14 piacra vonatkozólag) a display piac 8,2%-át, a mobil pedig (9 piacra vonatkozólag) 1-3%-át adja a hirdetéseknek. Mobilvideóról nincsenek pontos adatok, a mobilhirdetések aránya viszont kontinensünkön jelenleg az Egyesült Királyságban (5,3%) és Olaszországban (3,6%) a legmagasabb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr414573887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.