Adverticum Adserver

Sikeres megoldások - 4.

2012. május 30. 17:36 - Czipperer Dia

Sorozatunk végére érve bemutatunk egy Nikon-, egy UPC- és egy Ford- kampányt is. Utolsóként megismerhetitek a Sanoma által használt roadblock- megoldásokat, hatékonysági mutatókat, és a végén talán az is körvonalazódik majd, miért is volt érdemes végigzongorázni az egyes ügynökségek által használt különféle megoldásokat.

A CT-k ideje lejárt - ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Viszont amikor egy kampány kimagasló átkattintási arányt produkál, akkor tudjuk, hogy valamit jól csinálunk. Az átlagos CT-számok 1% alatt mozognak, és ezek már jónak számítanak. 1% feletti eredményeknél már valóban hihetünk annak, hogy az embereket érdekelte a reklám.

Tudjuk jól, hogy a rich media megjelenéseknél a kattintás mellékes tényezőnek számít, hiszen magán a kreatívon tudom közölni a fontos, releváns információkat. De ha magas az átkattintás, az jelentheti azt is, hogy már az adott dologgal kapcsolatos részletek miatt navigál az oldalra.

A Hír 24 felületén megjelent Ford-kampány produkált kimagasló CT- arányt a két hétig tartó kampányidőszak alatt. Összesen 2 235 107 megjelenés volt, és ezzel 39 425 átkattintást értek el, amely 1,76 %-os, kiemelkedő átkattintási arányt jelent. Ez jóval túlmutat az átlagos mérőszámokon.


 

A Nők Lapja Café megjelenése azért izgalmas, mert a hirdetés maga remekül harmonizált az oldal színeivel, és körülfogja az adott cikket. A felső hirdetésen látszik maga a szöveg, olvasás közben már csak az adott képpel/illusztrációval találkozik a látogató. A reklámból kiderül, hogy a Nikon-kampánya egy, a Nők Lapja Caféval közösen indított kezdeményezést takar (ld. szöveg a felső banner alján), de a színharmónia is erre enged következtetni bennünket. Ez nemcsak összhangba hozza célokat, hanem az oldal formavilágához való illeszkedés miatt kevésbé válik zavaróvá.

 

A UPC-kampánya szintén ezen a felületen volt látható - az ajánlatok alatt, négyhasábnyi terjedelemben helyezkedett el. Itt igazán kihasználták a roadblock nyújtotta előnyöket, hiszen a kép mellett videómegjelenést is alkalmaztak a reklámban.

És itt van a csavar a dologban. Lehet, hogy elsőre fel sem tűnik, hogy nem egy egyszerű képi megoldással van dolgunk. A jobb oldalon látjuk, hogy lehet like-olni őket facebookon, ami önmagában is érdekessé teszi a hirdetést. Hiszen itt a bannerbe van beleépítve ez a funkció (ami még nem túl elterjedt hazánkban). A videón megnézhetjük legújabb kampányfilmjüket, és ennek előkészületeit.

 

 

 

Jelen esetben a plakát tölti be a vetítővászon funkcióját, nem kell hozzá elnavigálni az oldalról. A roadblock egyik előnye pedig pont ez: a felhasználó olvasás közben ismerkedik meg reklámunkkal, a kreatív, rich media megoldásoknak köszönhetően egy videó vagy flash tartalom segítségével eljuttathatjuk üzenetünket.

Tanulságok

Összegezve az eddigieket megállapíthatjuk, hogy egy display-típusnak nem csak egyféleképpen használhatjuk ki az előnyeit, ennél sokkal többet rejtenek magukban - csak ezeket tudni kell jól hasznosítani és megfelelően kombinálni. Sokszor nem az extra megjelenés a fontos, ez hirdetésünk típusától függ. Az üzenet hatékony közvetítése, a reklám megfelelő elhelyezése és célzása már önmagában sokat segíthet. „Sikeres megoldások” sorozatunkban sok példát hoztunk több területről, eltérő megoldásokat mutattunk be, melyek azt illusztrálják számunkra, hogy mennyi minden a hirdető fantáziájára van bízva.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr184555581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.