Adverticum Adserver

2012 már tényleg a mobilmarketing éve…?!

2012. március 14. 12:55 - Czipperer Dia

Ma már egyre inkább a mobileszközök felé fordulunk. Nem csak telefonálunk vele, hanem mondhatjuk azt is, hogy itt "éljük" mindennapjainkat is. A mobilmarketing egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a piacon, így úgy gondolom, nem mehetünk el szó nélkül az elmúlt év változásai mellett. Ezt a kérdést járták körül a X. Direkt Marketing Szeminárium és Workshopon is, ahol próbálták érinteni  a téma minden lényeges pontját, amely a szakma szempontjából releváns lehet. A kérdés jogosan adódik: hol tart most a mobilmarketing nálunk, milyen irányban haladunk?

Az elmúlt évek mérési adatait tekintve megállapítható, hogy a digitális marketingre szánt összegek az előző évekhez képest 14%-kal nőttek, de a display marketing –növekedés is jelentős.  A mobilmarketinget tekintve Vámos Hegyi Attila, DMSZ elnök (akkor még alelnök) bevezetőjében elmondta, hogy az elmúlt évekhez képest 41%-os emelkedés tapasztalható, amely éves szinten körülbelül 17%-ot jelent.

A mobilreklámokat tekintve a szakemberek szerint 2010 volt az áttörés, ugyanis ekkor lett nagykorú a reklámozás ezen területe. 2015-re pedig azt jósolják, hogy a digitális költések 20%-át teszi majd ki a mobilon való reklámozás.  Akkor már minden második mobilkészülék okostelefon lesz (jelenleg a smartphone penetráció 13%), így valóban megvalósulhat az „always-on” (előadás - Gulyás János: Ki az okosabb, a telefon vagy a hirdetők? Reklám a mobilon: amit lehetne és ami van.)

Érdekes adatok hangoztak el arról is, hogy a különféle site-ok esetében milyen jelentős azoknak az aránya, akik mobilon nyitják meg az adott oldalt. Az Origonál például ez a felhasználók 13%-át teszi ki. Ezen a felületen a mobilbannerekre is fogékonyabbak az emberek, itt jelentősebb az átkattintási arány. Sokszor vannak azonban véletlen kattintások is, melyeket egy mérés során nem lehet kiszűrni, mégis egyértelműen látszik az, hogy nagyobb mértékű aktivitás érzékelhető a felhasználó részéről (előadás - Huber Kornél: Hazai és friss ropogós adatok a mobilpiacról).

A mobilmarketing nyújtotta lehetőségeket a MÁV is igyekszik kihasználni. Tavaly novemberben bevezették az online jegyvásárlást, melynek segítségével a kalauznak a kinyomatott jegyről a QR-kódot kell leolvasnia. A jövőben a cél, hogy a kód egyszerűen, a mobilkészülékről is leolvasható legyen (előadás - Weinwurm Bence: Mobilmarketing alkalmazások a közösségi közlekedésben).

Az integrált kampány jelentősége a mobil területen is jelentkezik, hiszen a mobiltelefon – mint azt tudjuk – a fogyasztóval való érintkezés elsődleges eszköze.  Ezen a területen hatékonyan elérni, legyen szó reklámról, e-mailről, SMS-ről vagy ezek kombinált alkalmazásáról. Offline és egyéb eszközök alkalmazásával vegyítve pedig még több embert, még több felületen érhetünk el kampányunk során.

A kérdés azonban még mindig adott. Már több éve találgatják, vajon melyik is lesz a mobilmarketing éve. 2012-ben már tényleg olyan egyedi és hatékony technikákat alkalmaznak a szakemberek, melyeket néhány éve nem el sem tudtunk volna képzelni. Vásárlás a mobilon percek alatt, QR kódos megoldások a metróban, az óriásplakátokon vagy akár jegyvásárlásnál, hatékony, célzott display hirdetések akár érdeklődés alapján is – mindez már nem a jövő. 

2015-re sok mindent jósolnak: nagy mértékű növekedéseket, technológiai fejlődéseket, okostelefon-, tablet elterjedést – akkor majd valóban eldől, hogy 2012 már a mobilmarketing éve  vagy csak egy halvány próbálkozás volt.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr514316319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.