Adverticum Adserver

A TOP bannerek a tengerentúlon

2012. március 09. 13:38 - Czipperer Dia

A MediaMind egyik legfrissebb felmérése alapján az öt legnépszerűbb bannertípus között ott van az IAB Rising Stars display-ek közül a Sidekick és a Pushdown is.

A vezető helyet elfoglaló Sidekicket valószínűleg sokan ismerik, hiszen az Adverticum is alkalmazza már ezt a megjelenést. Ebben az esetben egy hagyományos oldalba ágyazott flash hirdetést látunk, amely félretolja az adott oldalt, ha a kreatív egy meg adott részére kattintunk. Ezt általában jelezni szokták valamilyen módon (Pl. Kattints ide!).

Ez a megoldás helyet ad egy másik, nagyobb méretű hirdetésnek, ahol sokkal több és komplexebb információ közölhető egy adott dologról, hiszen nagyobb felületen vagyunk jelen. Továbbá a felhasználókat sem zavarja, hiszen csak akkor tolja el az oldat a hirdetés, amikor a fogyasztó interakcióba lép, azaz kattint.

Lehet, hogy sokak számára újdonságként hat a szó, hogy Sidekick, és mindaz, amit felvázoltam. Sokszor nem is tudjuk, milyen bannertípus az, amivel éppen találkozunk, hiszen annyira illeszkedik az oldal tartalmához, struktúrájához, hogy szinte fel sem tűnik, hogy valójában egy hirdetést látunk.

Ezekre nagyon jó példákat lehet találni az IAB hivatalos oldalán, valamint az Adverticum AdServer Demo site-ján is, ahol testközelből, az oldal tartalmába illesztve tekinthetők meg. Itt látható, hogy egy adott displaytípus milyen dinamika szerint működik, miért is lehet hatékony egy hirdető számára.

A Pushdown komplexebb abban a tekintetben, hogy az adott képet, flash tartalmat, videót megoszthatjuk ismerőseinkkel facebookon és twitteren, ezáltal jóval túlmutat egy egyszerű hirdetésen. Így nem csak az adott oldalon jelenik meg reklámunk, hanem felhasználói aktivitástól függően a közösségi oldalakon is az üzenőfalon.

Ez a típus nagyobb mértékű felhasználói aktivitást generál (hasonlóan az előzőhöz), ugyanis itt van a lehetősége a fogyasztónak arra, hogy ami tetszik neki, megossza másokkal is - egy kattintással. Ezáltal már nem csak egyoldalú kommunikációs aktivitásról beszélünk – itt már aktív visszacsatolás figyelhető meg.

Azt hiszem, megkaptuk a választ arra, hogy vajon miért is az IAB bannerei voltak a nyerők a MediaMind listáján. Most már csak az a kérdés, hogy nálunk is így gondolkodnak-e a hirdetők.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr114299751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.