Adverticum Adserver

A jó reklám valódi hatást ér el

2012. február 24. 13:48 - Czipperer Dia

Aki azt mondja, egy jó terméket nem kell reklámozni, nagyon téved. Kulcsfontosságú eszköz ahhoz, hogy megismertessük a fogyasztóval. A termék önmagában csak az, ami: termék. A reklámmal együtt viszont már kiemelkedik a többi közül.

A reklám valósága az, ami a kreatív szakemberek munkájához tartozik, és ez nem feltétlenül valótlan kép, sőt! Tegyük fel: a határidőnaplóról azt állítjuk, hogy úgy működik, mint egy varázskönyv – nem is kell hozzányúlni, magától kiszipolyozza a fejünkben lévő információkat – akkor azt senki nem hiszi el. Viszont ha úgy mutatjuk be reklámunkban, hogy egy hasznos segédeszköz, hiszen minden fontos eseményt egy helyen feljegyezhetünk, és magunkkal is vihetjük, akkor megteremthetjük azt a valóságot, ahol azt látják, mitől egyedi a mi termékünk, és mitől válik a fogyasztó előnyére használata.

Ez a legtöbb reklámnál így van. Tudni kell, mit akarunk elérni, kit akarunk megszólítani, milyen eszközökkel – és már meg is született a reklám valósága, az a pozíció, ahova termékünket (vagy legyen az bármi) elhelyeztük. Innentől kezdve már csak meg kell találni a megfelelő csatornákat.

Integrált kommunikáció: ma ez a nyerő stratégia, hiszen a technológiai fejlődés hatására ma már nemcsak TV-ben, óriásplakáton, újságokban tudunk reklámozni, hanem például interneten, de akár mobileszközökön is. És nem is akárhogyan: célozhatjuk hirdetéseinket, különféle megjelenési módok közül választhatunk. Tehát számos kreatív megoldás áll rendelkezésére a hirdetőknek, csak élni kell vele.

De hát minek annyi platformon hirdetni? – kérdezhetik sokan. A válasz egyszerű: ahány ember, annyi szokás. Nem mindenki néz tv-t, nem feltétlenül utaznak az emberek naponta, hogy óriásplakátokkal találkozzanak, nem mindenki használja az interneten napi rendszerességgel. Tehát az integráció a hatékonyság növelésének egyik eszköze lehet.

És itt jön be az ún. „Aha-élmény”-hez hasonló dolog. Látott valamit egy óriásplakáton, de nem is figyelte igazán, csak megmaradt a cuki kisfiú képe. Aztán az interneten böngészve újra rátalál, és rákattint, mert „rémlik” valami. Az ún. „landing page”-re érve (a hirdető oldala) pedig hirtelen összeáll a kép. De említhettem volna egy TV-reklámot is, ahol szintén megjelenik a cuki kisfiú, ahogy éppen anyukájával beszélget. Lehet ez bármilyen reklám, nem is ez a fontos (csak szemléltetésként hoztam be a „cuki kisfiú” motívumot).

Igaz, hogy más típusú reklámok kellenek a különböző felületeken, de így üzenetünk is színesebb lesz. Amíg az óriásplakáton csak egy képet látunk szöveggel, a tv-n már egy komplex jelenet tárul elénk; az interneten pedig a komplex megoldások alkalmazása mellett (pl. billboard banner, videó hirdetés) még a hirdető oldalára is eljuthatunk különösebb erőfeszítés nélkül. És mindezek mögött már nem is csak emberek állnak, hanem egy igen kifinomult technológia az adszerver. Segítségével hirdetéseinket különféle megjelenítésekkel juttatjuk el az emberekhez – mely igazi felhasználó élmény képes generálni (ld. AdServer demo oldal), többféle módon targetálhatjuk őket egyszerűen, néhány kattintással.

Ma már egyre kevésbe elég a hagyományos reklámozás, ennél több kell. Nem csak azért érdemes sok felületen jelen lenni, mert ez a trendi, hanem így érhetjük el azt, hogy márkánk ez emberek életének részévé váljon, a maga komplexitásában - mégis egyszerű módon - a látványnál többet nyújtson a fogyasztó számára.

 

Amerikában ez hódít:

Hogy igazán bevonjuk a fogyasztókat - mutassunk be egy filmből jól ismert történetet hirdetésünkkel: http://www.adweek.com/video/advertising-branding/campaign-trails-ads-used-be-movies-138470

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr134192149

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A jó reklám valódi hatást ér el 2012.02.25. 10:21:01

Látott valamit egy óriásplakáton, de nem is figyelte igazán, csak megmaradt a cuki kisfiú képe. Aztán az interneten böngészve újra rátalál, és rákattint, mert „rémlik” valami.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.