Adverticum Adserver

Dinamikusan fejlődő terület: a célzás

2012. február 14. 15:17 - Czipperer Dia

Hirdetők tömkelege, akik gyakran elvesznek a nagy tömegben, ráadásul a mobilon való hirdetés sokak számára még képlékeny terület: sokszor boncolgattuk már ezeket a problémaköröket. A tudatos hirdetők számára világossá vált, hogy a reklámokat célozni kell. De hogyan?

Ez tudatos folyamat részét kell, hogy képezze, hiszen nem mindegy, kiket, hol és hogyan szeretnénk elérni. Az eMarketer egyik bejegyzésében azt olvashatjuk, hogy az amerikai forgalmazók szerint a következő években a legjobban fejlődő terület a mobil marketing területén a targetálás lehet.

A hirdetők egyre jobb célzási lehetőségeket szeretnének bevetni, hiszen ezáltal olyan szegmensek szerint hirdethetnek, melyek kulcsfontosságúak az üzenet szempontjából. Emellett az új platformok megjelenése (okostelefon, táblagép, e-book olvasó stb.) is felerősíti ennek a területnek a jelentőségét, valamint egyre szofisztifikáltabb megoldásokat kínál.

Az Adverticum már felismert számos – a terülten rejlő – lehetőséget. AdServerével célozhatunk többek között a telefon típusára (operációs rendszerére), valamint a januárban megjelenő új funkció segítségével lehetőség van inApp helymeghatározásra is – tehát az alkalmazásokban megjelenő bannerekre lehet targetálni. Ebben az esetben az AdServer IP cím alapján szolgálja ki az adott hirdetést. Itt a felhasználó tartózkodási helyének megfelelő hirdetésekkel találkozik, például ha egy plázában sétálgat, akkor az ottani üzletek ajánlatai jelennek meg az adott alkalmazásban.

Az Adverticum egy másik új funkciója szintén a hirdetők dolgát könnyíti meg - akár a mobilreklámozás terén is. A Dátum/idő célzást felváltotta a „További időszak megadása”, melyet a terv részleteinél állíthatnak be. Itt azonban nem csak egyféle időszak adható meg arra vonatkozóan, hogy fusson-e a kampány vagy sem, hanem több, egymástól független időszakot lehet felvenni. Beállítható órák, napok, hónapok szerint az adott terv futási ideje alatt. Ezzel a megoldással a kampány csak azokban az időpontokban fut, amikor valóban eredményes lehet, illetve az is beállítható (ha ez a ritkább eset), hogy mikor ne fusson.

Ezen felül további olyan targetálásokat választhatnak a hirdetők, melyek szintén segítségükre lehetnek a reklámok hatékonyságának növelésében. Az Adverticum AdServerével célozhatunk többek között operációs rendszer, IP-cím alapján is. De mindez ez önmagában mit sem ér akkor, ha nincs jól átgondolt, tudatos stratégia mögötte.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr784104703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.